Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald"s România a înregistrat în primul trimestru din acest an o creştere cu 15-20% a cifrei de afaceri faţă de aceaşi perioadă a anului precedent, a declarat ieri directorul de comunicare al companiei, Cristian Savu.
"În primul trimestru al anului am avut o creştere a cifrei de afaceri cu 15-20% faţă de anul trecut, menţinându-ne astfel acelaşi trend ascendent afişat până acum. Este prea devreme totuşi pentru a face estimări ale vânzărilor pentru sfârşitul anului", a adăugat Savu, citat de NewsIn. McDonald"s România a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri de 67 milioane euro.
McDonald"s România va începe un proces de dezvoltare pe termen mediu şi lung, prin extinderea lanţului de fast-fooduri atât în oraşele în care este deja prezent, cât şi în alte oraşe din ţară. Extinderea companiei McDonald"s România se datorează în primul rând creşterii puterii de cumpărare a românilor.
"Potenţialul pieţei din România este foarte mare, iar acest lucru este demonstrat şi de statisticile internaţionale. Intrarea în Uniunea Europeană va duce la creşterea puterii de cumpărare a românilor, acest trend fiind oricum ascendent de ani de zile", consideră Cristian Savu.
McDonald"s România, filială a companiei internaţionale McDonald"s Corporation, este cea care decide următoarea locaţie pentru deschiderea unui nou restaurant şi dacă sunt îndeplinite toate condiţiile necesare. După deschidere, restaurantul McDonald"s poate fi, eventual, preluat în franciză de un partener local, pe o perioadă de peste zece ani. El plăteşte o cotă parte din valoarea investiţiei. Din cele 51 de restaurante McDonald"s existente în România doar trei (cele din Braşov) sunt operate în sistem de franciză.
Corporaţia McDonald"s este pe primul loc în topul companiilor cu cele mai mari bugete media din 2006 în Statele Unite, cu peste 830 de milioane de dolari. Lanţul este prezent în peste 100 de ţări, în mai mult de 30.000 de restaurante, având aproximativ 447.000 de angajaţi în întreaga lume. McDonald"s are peste 50 milioane de clienţi zilnic.
McDonald"s este cel mai mare lanţ de fast food din lume şi a înregistrat, în 2005, venituri de peste 20 de miliarde de dolari şi un profit net de peste 2,6 miliarde de dolari. În Europa, compania s-a bucurat de câştiguri crescute la începutul acestui an, datorită succesului înregistrat de produsele mai scumpe. Specialiştii de la Goldman Sachs au adăugat anul acesta McDonald"s pe lista Americas Conviction Buy, motivând că lanţul de restaurante fast-food "oferă o siguranţă relativă într-un context de consum mai slab şi în spaţiul volatil al rastaurantelor".