Agenţia Initiative estimează că piaţa de media din România a crescut cu 11% anul acesta, iar în 2018 se va majora cu 13%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book.
Potrivit unui comunicat al Agenţiei, această evoluţie depăşeşte uşor prognoza realizată la lansarea raportului, în luna iunie, când agenţia anticipa o creştere de 10% în 2017.
"Finalul de an ne confirmă în mare parte estimările anunţate la începutul acestei veri, piaţa de media având o creştere apropiată celei înregistrate în 2016. Am asistat la un nou an excelent pentru TV, care continuă să fie motorul creşterii pieţei de media locale. Ratele de creştere în România sunt, însă, mai mari decât cele estimate la nivel global, care au fost influenţate anul acesta de instabilităţile din mai multe pieţe cheie", afirmă Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.
Piaţa de media din România este aşteptată să atingă valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro în 2018.
Investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o nouă evoluţie spectaculoasă în 2017, de 12% comparativ cu 2016, până la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rată de creştere o înregistrează piaţa radio, de 15% vs. 2016, până la valoarea de 23 de milioane de euro. Digitalul îşi continuă dezvoltarea, estimându-se că va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decât în 2016. De asemenea, a fost un an bun şi pentru piaţa de OOH, care ajunge la 29 milioane de euro în 2017, cu 5% mai mult decât în 2016. În schimb, publicitatea în presa tipărită îşi continuă evoluţia negativă, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% faţă de 2016, ajungând la 13,5 milioane euro.