Compania Agroland, care se adresează micilor fermieri, a inaugurat, vineri, al 200-lea magazin din reţea, în Balş (judeţul Olt), cel mai mare de până acum al firmei, unitatea având o suprafaţă de 200 mp şi neccesitând o investiţie de 60 mii lei, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
În 2013, Agroland a deschis 25 de magazine, reţeaua ajungând la finalul anului la 190 de puncte de desfacere în 28 de judeţe şi la peste 500 de mii de clienţi. Tot în Olt, Agroland are alte şapte magazine.
Directorul general Horia Cardoş a declarat: "Criza a fost momentul prielnic pentru noi să ne extindem. Din 2010 şi până astăzi, am deschis 100 de magazine şi ne-am mărit numărul de produse, de la 120 la 500, câte avem în prezent".
În acest an, compania a continuat extinderea teritorială, cu 10 magazine.
Agroland a fost lansată în 1997 în Timişoara, iar după 2002 a început extinderea către alte judete, ajungând acum la o reţea de 20 de magazine proprii. Din 2004, a fost dezvoltat şi sistemul de francize. În prezent, compania are peste 50 de parteneri care operează 180 de magazine. Fiecare magazin funcţionează cu doi angajaţi.
Afacerea a început cu hrană pentru animale şi a continuat să dezvolte linia de produse. În prezent, Agroland comercializează opt categorii de produse: furaje pentru animale, pui de o zi, seminţe, produse pentru grădină, accesorii pentru hrănire şi adăpare, hrană pentru animalele de companie, cărţi de specialitate şi îngrăşăminte organice pentru culturi bio.
Agroland a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 16 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de 2012 (13 milioane de euro), când reţeaua Agroland număra 165 de magazine.
Pentru acest an, compania estimează venituri de 20 de milioane de euro, în creştere cu 25 % faţă de 2013.