DIGI Communication a încheiat al doilea trimestru din 2019 cu venituri de 294,1 milioane de euro, profit net de 20,8 milioane euro şi EBITDA ajustată de 108,7 milioane de euro, conform datelor remise, astăzi, Bursei de Valori Bucureşti.
Potrivit raportului, veniturile din România pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2019 au fost de 186,7 milioane de euro, prin comparaţie cu 174,5 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2018, o creştere de 7%. Avansul veniturilor din România a fost determinat atât de creşterea preţurilor pentru serviciile de telecomunicaţii începând cu martie 2019, cât şi de creşterea numărului de RGU (unitate generatoare de venituri n.r.) pentru servicii de televiziune prin cablu şi internet şi date fixe, precizează compania.
Numărul de RGU din serviciile de televiziune prin cablu a urcat de la aproximativ 3,148 milioane la 30 iunie 2018, la aproximativ 3,447 milioane la 30 iunie 2019, o creştere de aproximativ 9,5%, iar numărul de RGU din serviciile de internet şi date fixe rezidenţial a crescut de la aproximativ 2,237 milioane la 30 iunie 2018 la aproximativ 2,470 milioane la 30 iunie 2019, o creştere de aproximativ 10,4%.
Veniturile din Ungaria pentru perioada de trei luni încheiată în data de 30 iunie 2019 au fost de 55,4 milioane euro, prin comparaţie cu 43,1 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată în data de 30 iunie 2018, o creştere de 28,5%. Această creştere se datorează în principal achiziţiei Invitel de la 30 mai 2018 şi creşterii preţurilor pentru serviciile fixe începând cu martie 2019.
De asemenea, veniturile din Spania pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2019 au fost de 46,4 milioane euro, în comparaţie cu 30,2 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2018, o creştere de 53,6%.
Cheltuielile de exploatare (exceptând cheltuielile între segmente şi alte cheltuieli, dar incluzând cheltuielile cu amortizarea şi ajustările pentru depreciere) pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2019 au fost de 255,7 milioane euro, în comparaţie cu 227,0 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2018, respectiv o creştere de 12,6%.
Cheltuielile de exploatare totale (exceptând cheltuielile între segmente şi alte cheltuieli, dar incluzând cheltuielile cu amortizarea şi ajustările pentru depreciere) pentru perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2019 au fost de 519,5 milioane euro, în comparaţie cu 429,4 milioane euro pentru perioada de şase luni încheiată la data de 30 iunie
2018, respectiv o creştere de 21%.
Cheltuielile de exploatare din România pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2019 au fost de 103,6 milioane euro, în comparaţie cu 105,6 milioane euro pentru perioada similară a anului trecut, reprezentând o scădere de 1,9%.