AMENZI DE 3,2 MILIOANE DE EURO Consiliul Concurenţei arde la buzunare agenţiile de publicitate

ADINA ARDELEANU
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 3 octombrie 2014

Radu Florescu, UAPR: "Vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atenţia asupra erorilor de analiză profesională, judecată şi procedură comise de către Consiliul Concurenţei"

Bogdan Enoiu: "Ne vom bate forever"

Consiliul Concurenţei a aplicat amenzi în sumă de 14,56 milioane de lei (aproximativ 3,2 milioane euro) la 11 companii din industria media, după ce a constatat că au participat la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agenţiilor media concurente.

Ancheta a fost începută în urmă cu aproape doi ani, după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti, potrivit surselor de presă, după ce în octombrie 2012, 10 agenţii de media se reuneau într-un club, care îşi propunea "să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect şi constant industria de media şi să contribuie la creşterea profesionalismului şi conduitei etice de operare pe piaţa locală".

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat: "Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine-venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă".

Consiliul Concurenţei a precizat că lucrează cu firmele din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora.

În schimb, reprezentanţii Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România resping categoric concluziile investigaţiei desfăşurate de Consiliul Concurenţei.

"Vom contesta cu vehemenţă în instanţă modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente şi dreptul la apărare", spun reprezentanţii Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România, adăugând: "Din motive încă neclare, Consiliul s-a poziţionat alături de cei care au introdus practicile neetice pe piaţa media din România girând în acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business".

Radu Florescu, preşedintele UAPR, a declarat: "Vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atenţia asupra erorilor de analiză profesională, judecată şi procedură comise de către Consiliul Concurenţei în acest caz şi altor organisme naţionale şi internaţionale (precum Comisia Europeană, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucureşti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmărit cazul încă de la început. Din păcate, acţiunea de azi (n.r. ieri) a Consiliului Concurenţei aruncă în mod nedrept o lumină negativă asupra eticii şi standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internaţionale care au operaţiuni în România".

Bogdan Enoiu, şeful McCann-Erickson - agenţia care a primit cea mai mare amendă dintre cele anunţate de Consiliul Concurenţei - a declarat că decizia instituţiei este nedreaptă

"Ne vom bate forever, fiind o decizie nedreapt", a spus Bogdan Enoiu, citat de HotNews.

UAPR precizează că agenţiile vizate de investigaţia Consiliului Concurenţei sunt cele care au luat individual decizia să nu participe în proceduri de pitch netransparente şi asupra cărora ar plana suspiciunea că nu ar fi organizate corect. Potrivit unor surse din piaţă, ancheta CC a pornit după demararea pitchului pentru contul Romtelecom- Cosmote, care a fost câştigat, recent, de Media Investment (The Group), deţinută de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti.

Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt:

- Brand Programming Network SA: 280.296 lei (62.500 euro)

- B.V. McCann-Erickson SRL: 3.218.755 lei (717.719 euro)

- Groupm Media Operations SRL: 230.011 lei (51.288 euro)

- Initiative Media SA: 2.498.443 lei (557.104 euro)

- Mediacom Romania SRL: 1.328.727 lei (296.280 euro)

- Mediaedgecia Romania SRL: 967.226 lei (215.672 euro)

- Mindshare Media SRL: 949.672 lei (211.758 euro)

- Opti Media SRL: 599.636 lei (133.707 euro)

- Starcom Mediavest Group SRL: 1.849.843 lei (412.479 euro)

- United Media Services SRL: 498.748 lei (111.211 euro)

- Zenith Media Communications SRL 2.146.199 lei (478.560 euro).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb