• În 2000, reabilitarea sistemului de apă şi canalizare necesita un miliard de euro
Pentru ca sistemele de apă şi canalizare (fără caseta de colectare) să fie aduse la condiţiile optime, în anul 2000 era necesar un miliard de euro, după afirmaţiile directorului tehnic de la "Apa Nova", Epsică Chiru. Domnia sa a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că lucrările de modernizare în reţeaua de canalizare vor dura pînă în 2025, cînd va expira contractul de concesiune cu municipalitatea. De asemenea, domnul Chiru a ţinut să sublinieze că societatea pe care o reprezintă efectuează anual lucrări de reabilitare în sistemul apă şi canalizare, întrucît contractul prevede acest lucru. Una dintre clauzele contractuale vizează extinderea, pînă în anul 2010, a sistemului de canalizare pe străzile care erau modernizate în anul 2000. În ceea ce priveşte demersurile care se fac pentru îmbunătăţirea strategiei de acţiune a părţilor implicate, în cazul unei situaţii de pericol, reprezentanţii "Apa Nova" şi cei ai Primăriei Municipiului Bucureşti urmează să poarte discuţii, în vederea întocmirii unui plan de urgenţă.
Directorul tehnic al companiei susţine că cele 28 de echipamente (două se află în service) funcţionale de care "Apa Nova" dispune sînt suficiente pentru respectarea clauzelor contractuale, care nu prevăd situaţii de pericol de tipul celor care au avut loc zilele trecute în Capitală. Epsică Chiru consideră că, din punct de vedere al serviciilor pe care trebuie să le presteze în timpul impus, contractul de concesiune încheiat cu cinci ani în urmă este unul dintre cele mai dificile. Domnia sa susţine că acesta nu poate fi reziliat, "decît dacă "Apa Nova" nu şi-ar îndeplini vreuna dintre sarcini, ceea ce nu este cazul". De altfel, preşedintele societăţii, Andreas Baude, spune că niciodată municipalitatea nu a cerut companiei, în mod direct, renegocierea contractului. În orice caz, a adăugat domnul Baude, "Apa Nova" este dispusă oricînd să rediscute clauzele contractuale.
Cu privire la situaţia care s-a petrecut în ultimele săptămîni în Bucureşti, reprezentanţii societăţii "Apa Nova" au repetat că nu sistemul de canalizare este de vină pentru inundaţiile care au avut loc, ci caseta de colectare, care, teoretic, este proiectată pentru o capacitate de 80 de metri cubi pe secundă. Cantitatea de apă căzută s-a cifrat însă, la 400 de metri cubi pe secundă, ceea ce a produs intrarea sub presiune a casetei colectoare şi imposibilitatea de a se strînge mai multă apă în această casetă. Defecţiunea majoră a sistemului de canalizare, pe care reprezentanţii "Apa Nova" o invocă este faptul că şi apele uzate şi apele de ploaie sînt strînse în acelaşi colector central. După afirmaţiile domnului Chiru, orice extindere a sistemului de canalizare nu ar rezolva problema inundaţiilor în Bucureşti, dimpotrivă ar agrava-o, aducînd mai multă apă în acelaşi timp, în colector.
Epsică Chiru a declarat că, în viitor, societatea pe care o reprezintă va avea o mai bună comunicare cu presa şi cu autorităţile, întrucît acest lucru nu s-a întîmplat în perioada în care Bucureştiul a fost inundat. Domnia sa a prezentat presei Centrul de Apel, unde funcţionează şase operatoare, care preiau apelurile şi transmit informaţiile la echipele operative din teritoriu. Apelurile care nu sînt preluate de operatoare, sînt înreghistrate electronic. Pentru realizarea acestui Centru de Apel au fost investite circa 100.000 de euro.
În urma unor investiţii pe care le realizează societatea la sistemul de apă şi canalizare, tariful la apă s-ar putea majora, după afirmaţiile făcute de directorul tehnic "Apa Nova".
În perioada 2000 - 2005, "Apa Nova" a investit 135 milioane de euro şi a avut un profit net de 44 milioane de euro.