Ieşirea din piaţă a City Insurance este resimţită puternic de transportatori care beneficiau de cele mai mici preţuri pe un an de la acest asigurător, circa 7.000 de lei. În prezent, doar 4 din cei 8 asigurători RCA mai transmit oferte de preţ către brokeri, iar preţurile trec de 14.000 de lei, informează Hotnews.
Potrivit sursei citate, asiguraţii se pot duce să ceară personal oferte de la ceilalti asigurători, dar preţurile sunt oricum şi mai mari. În aceste condiţii ASF a cerut marţi brokerilor să-şi informeze clienţii că dacă fac parte din categoria cu risc ridicat pot să ceară ofertă de la Biroul Asigurătorilor Auto.
În aceste condiţii, Autoritatea de Supraveghere Financiară a cerut marţi brokerilor în asigurări să-şi informeze de îndată toţi clienţii că dacă aceştia primesc de la cel puţin trei asigurători diferiţi oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul "N" - https://www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/) mai mari faţă de tariful de referinţă, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt încadraţi în categoria asiguraţilor cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017.
Acest tip de clienţi pot să solicite Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA.
Efectele retragerii autorizaţiei de funcţionare a City Insurance încep să fie resimţite de transportatori, care beneficiau de preţul mic al poliţelor RCA vândute de acest asigurător, de circa 7000 de lei pe an.
Datele consultate de HotNews.ro arată că doar 4 din cei 8 asigurători RCA mai transmit acum oferte RCA către brokeri, acestea fiind însă la preţuri de peste 14.000 de lei. Este vorba de Allianz, Groupama, Asirom şi Omniasig.
Asiguraţii se pot duce personal la ceilalţi asigurători RCA pentru a cere oferte, dar preţurile sunt şi mai mari.
"Solicitarea ASF, adresată intermediarilor în asigurări, vine în contextul retragerii de către ASF a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. şi promovării cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii. Această stare de fapt a generat o serie de situaţii care pot afecta clienţii de produse de asigurare, prin îngreunarea, în anumite cazuri, a proceselor de ofertare şi de emitere a poliţelor de asigurare de tip RCA, distribuite prin intermediul brokerilor de asigurare, inclusiv pe canalele on-line de comercializare a poliţelor de asigurare.", a precizat marţi ASF, fără a explica la ce situaţii se referă.
În comunicatul transmis marţi, ASF precizează că factorul "N" este stabilit de către BAAR şi este calculat pentru un vehicul cu aceleaşi caracteristici tehnice cu cele ale vehiculului pentru care se solicită asigurarea, precum şi pentru aceeaşi clasă de bonus-malus a asiguratului/utilizatorului. Caracteristicile tehnice ale vehiculelor se vor raporta la capacitatea cilindrică, cu excepţia vehiculelor cu motoare electrice, caz în care se va ţine seama de puterea acestora.