Autoritatea pieţelor financiare din Marea Britanie a depistat, în urma unei analize, că agenţii de asigurări din ţară vând în mod necorespunzător poliţe către clienţi, falsifică documente şi semnături, ori plasează produse care nu vor aduce niciodată beneficii.
Autoritatea pentru Conduită Financiară (FCA) a publicat, la finele săptămânii trecute, un studiu de piaţă realizat pe un eşantion de 15 firme şi agenţi de asigurări, care aduce în atenţie numeroase exemple de practici necorespunzătoare.
Potrivit FCA, o firmă care deţine o reţea de dealeri auto nu a reuşit să disciplineze un agent după ce a identificat activităţi de vânzare înşelătoare, inclusiv falsificarea documentaţiei clientului. FCA adaugă că agenţi de la o altă firmă s-au prezentat ca fiind altceva decât sunt, pretinzând că reprezintă firma care a vândut iniţial către client anumite produse.
Alţi agenţi au vândut asigurări de călătorie către clienţi ce aveau condiţii medicale pre-existente care nu erau acoperite de poliţe, notează FCA.
În cazul a două firme, autoritatea a ordonat ca aceastea să plătească un expert extern care să analizeze politicile prin care au fost vândute poliţe în mod înşelător.
Alte două firme au fost obligate să înceteze activităţile de vânzare a poliţelor. Acestea şi încă o societate nu mai pot să accepte agenţi noi de vânzări. Niciuna dintre firme nu a fost numită în analiza FCA.
Agenţii de asigurări nu se supun în mod direct reglementărilor autorităţii menţionate, dat pot fi controlaţi de firmele de asigurări, care sunt reglementate.
Sectorul asigurărilor generale din Marea Britanie cuprinde 400 de asiguratori şi 5.100 de intermediari care sunt autorizaţi în mod direct. Unele dintre firme au peste 20.000 de agenţi.
Jonathan Davidson, director de supraveghere în cadrul FCA, a declarat: "Sectorul asigurărilor generale este unul mare şi important, iar noi avem temeri cu privire la potenţialul de înşelare a clienţilor, generat de lipsa de supraveghere a reprezentanţilor. Toate firmele mari de profil trebuie să ia în considerare aceste constatări şi să-şi revizuiască practicile".
Potrivit FCA, au fost găsite example de "posibile vânzări înşelătoare, în detrimentul clientului", ca rezultat al acţiunilor reprezentanţilor asiguratorilor.
FCA va înştiinţa în scris directorii executivi ai companiilor de asigurări generale, îndemnându-i ce măsuri să ia ca să rezolve problemele depistate în urma analizei.
Autoritatea urmează, totodată, să decidă dacă este necesară vreo măsură executorie sau schimbarea normelor privind autorizarea firmelor.
Agenţiile incluse în analiză au 10.594 agenţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.07.2016, 06:53)
Sa iti mai faci asigurare?
2. Nu doar in asigurari
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 25.07.2016, 09:09)
Asa functioneaza sistemul indiferent ca, cumperi alimente, servicii, sau alte bunuri de consum, iei credit, sau investesti...