Autoritatea de reglementare a sectorului concurenţei din Australia analizează oferta de 920 de milioane de dolari lansată recent de lanţul hotelier francez "Accor" SA pentru "Mantra Group" Ltd., anunţă Reuters.
Comisia pentru Competiţie şi Protecţia Consumatorilor din Australia (ACCC) a informat că monitorizează tranzacţia, iar o analiză publică va fi lansată odată ce va obţine anumite informaţii de la "Accor" şi "Mantra".
"Accor" urmăreşte, prin această afacere, să-şi combine operaţiunile cu cele ale deţinătorului australian de hoteluri "Mantra". "Accor" este deja cel mai mare lanţ hotelier din Australia.
"Mantra" a informat, săptămâna trecută, că "Accor" este în procedură de "due diligence", astfel încât să stabilească dacă "se poate ajunge la un acord privind tranzacţia". Boardul companiei a acceptat propunerea şi a recomandat-o acţionarilor.
"Board-ul Mantra a ajuns la concluzia că vânzarea companiei la un preţ semnificativ mai mare decât valoarea de piaţă a acesteia este atractivă pentru acţionari", a declarat preşedintele "Mantra", Peter Bush.
Acţionarii "Mantra" îşi vor exprima votul pentru această afacere la o reuniune aşteptată să aibă loc în martie 2018.
Veniturile "Mantra" din vânzări au crescut cu 14% în anul fiscal încheiat în iunie, la 689 milioane de dolari australieni, iar profitul net - cu 23%, la 45,6 milioane de dolari australieni.
Dacă afacerea va avea loc, "Accor" şi "Mantra" vor deţine 300 de hoteluri şi aproape 50.000 de camere. Noua entitate ar controla, astfel, 11% din piaţa hotelieră din Australia, conform cifrelor IBISWorld.
"Mantra Group" operează brandurile Mantra, Peppers şi Breakfree, având peste 125 de proprietăţi în Australia, Noua Zeelandă, Bali şi Hawaii.
Compania a fost subiect al speculaţiilor de preluare în ultimele şase luni, numele "Mantra" fiind legat de abordări din partea "Marriott Group" şi alţi potenţiali cumpărători, printre care "InterContinental Hotel" şi "Hyatt", conform businessnewsaus.com.au.