CARLOS GHOSN: "China va fi în centrul viitorului plan strategic al Renault"

(A.G.)
Ziarul BURSA #Internaţional / 2 februarie 2016

"China va fi în centrul viitorului plan strategic al Renault"

Renault intenţionează să pună China în centrul planului său strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat ieri directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investiţie de 870 milioane de euro (943,25 milioane de dolari), transmite Reuters, citată de Agerpres.

"Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piaţa chineză va fi în centrul viitorului plan strategic", le-a declarat jurnaliştilor Ghosn.

Acesta a adăugat că Renault va trebui să propună vehicule electrice mai convenabile pentru piaţa globală şi cea din China.

Deşi Renault are licenţă de producere a vehiculelor comerciale uşoare (LCV) în China, în prezent compania se concentrează pe SUV-uri, a explicat şeful alianţei Renault-Nissan.

Producţia fabricii din Wuhan (în centrul Chinei) ar putea fi dublată sau chiar triplată faţă de producţia sa iniţială de 150.000 de vehicule pe an, a afirmat Jacques Daniel, şeful societăţii mixte formate din Renault şi partenerul local Dongfeng Motor Group.

Piaţa auto din China îşi va continua creşterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 - 6% pe an, a afirmat săptămâna trecută Carlos Ghosn, deşi analiştii sunt îngrijoraţi de perspectivele de creştere al celei de-a doua economii mondiale.

China nu ar mai trebui inclusă în aceeaşi categorie cu alte state emergente, cum ar fi Brazilia, Rusia şi India, deoarece piaţa sa este mai asemănătoare cu cele din SUA, Japonia şi Europa, a explicat Ghosn.

Considerând mărimea şi maturitatea pieţei auto din China - cea mai mare din lume - un ritm anual de creştere de 5 - 6% pe an este foarte solid, susţine şeful alianţei Renault-Nissan.

Acesta a adăugat că Nissan a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor pe piaţa chineză de 6,3%, iar producătorul auto nipon va continua să-şi dezvolte operaţiunile din China pentru sprijinirea câştigurilor.

Renault se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor în China de 5%, după ce va începe pentru prima dată producerea de autovehicule în statul asiatic.

"Pentru Renault este o oportunitate perfectă deoarece, pe moment, noi doar importăm maşini în China, ceea ce este o mică parte din potenţialul nostru. Recunosc că ritmul de creştere nu este atât de ridicat cum ne aşteptam, dar această evoluţie face parte din normalizarea Chinei", a afirmat recent Ghosn.

Vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, arată datele publicate săptămâna trecută de Asociaţia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creşterii economice şi volatilitatea de pe pieţele bursiere au afectat cererea de autovehicule.

Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piaţa auto din China a înregistrat o creştere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricţiile la înmatriculare impuse în marile oraşe au diminuat creşterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale, în timp ce volatilitatea de pe pieţele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.

"'Încetinirea pieţei auto în 2015 a fost, într-o oarecare măsură, una accidentală. În acest an, piaţa auto va creşte mai mult decât în 2015'', a subliniat Dong Yang. CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să crească cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane unităţi.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creştere a celei de-a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creştere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendinţa de încetinire a continuat şi anul trecut, când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creştere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate şi de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai şi alte mari oraşe pentru reducerea poluării şi blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb