Aproape o treime din consumatorii din Europa, Africa de Sud şi Orientul Mijlociu îşi propun să intre într-un restaurant sau într-o cafenea când merg într-un centru comercial, conform celui mai recent studiu Food&Beverages realizat de compania de consultanţă imobiliară CBRE.
Potrivit concluziilor studiului, remise azi redacţiei, cumpărătorii din Emiratele Arabe Unite, Africa de Sud, Turcia, România şi Spania asociază centrele comerciale cu destinaţia lor favorită pentru a lua masa. Reprezentanţii CBRE consideră interesant faptul că 40% merg la cumpărături după ce intră într-un restaurant sau o cafenea, chiar dacă intenţia lor iniţială era doar să ia masa.
"Studiile CBRE arată tendinţa clară a consumatorilor de a căuta şi aprecia oferte consistente şi diverse de restaurante şi cafenele în centrele comerciale ceea ce ar putea aduce tendinţe noi în realocarea spaţiilor pentru a oferi vizitatorilor opţiuni mai bune pentru zona de food court", mai arată sursa citată.
Laura Bencze-Dumea, Head of Retail CBRE EMEA: "Rezultatele înregistrate la nivel EMEA se regăsesc în piaţa locală - românii apreciază zona de restaurante şi cafenele din cadrul unui centru comercial. În acelaşi timp, consumatorul român devine mult mai pretenţios - el aşteaptă calitate şi o experienţă memorabilia atunci când ia masa într-un centru comercial. Astfel, dezvoltatorii, proprietarii şi companiile de property management trebuie să ofere soluţii inovative şi să livreze clientului această experienţă. În unele cazuri, asta poate însemna o reconfigurare totală a zonei de food, în altele poate însemna doar lărgirea mixului de operatori, prin aducerea de restaurante cu specific local sau cu profil special, iar pentru alte centre se poate lucra strict la partea de design (zona de sitting confortabilă, scaune de masă pentru copii, terase, zone verzi)".
Realizatorii studiului au intervievat 22.000 de subiecţi din 22 de pieţe din Europa, Africa de Sud şi Orientul Mijlociu pentru a le afla percepţiile despre zona de food court din centrele comerciale. Rezultatele arată că 59% dintre cumpăraătorii din Emiratele Arabe Unite, 57% dintre sud-africani, 52% din turci, 51% dintre polonezi si 42% dintre spanioli merg la mall doar să mănânce şi să bea.