CFR Călători îşi propune să transporte în 2007 peste opt milioane persoane

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 12 aprilie 2007

Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "CFR Călători"- SA îşi propune ca în 2007 să transporte peste opt milioane de călători, conform unei hotărâri privind aprobarea Actului adiţional pe anul 2007 la contractul de servicii publice pentru perioada 2004-2007 al "CFR Călători"- SA, adoptate, miercuri, de Executiv.

Printre parametrii de performanţă ai CFR Călători pe anul 2007 se mai numără efectuarea de cele 1.678 trenuri - 44 intercity, 170 rapide, 69 accelerate, 1.381 personale, 14 sezoniere - a unor curse care să însumeze 66.315.000 km, cu transportarea a 8,13 milioane călători.

Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale CFR Călători pentru perioada de valabilitate a actului adiţional sunt un program de dotare cu rame automotoare şi un altul de dotare cu rame electrice de scurt, mediu şi lung parcurs. De asemenea, CFR călători îşi propune modernizarea a 203 locomotive şi un program de dotare şi modernizare a vagoanelor de călători, cu înlocuirea a 20 de vagoane şi modernizarea a 89.

Conducerea CFR Călători mai intenţionează şi introducerea unui sistem automat de eliberare şi rezervare de bilete.

Ministerul Transporturilor (MT) va aloca lunar sumele cuvenite CFR Călători ca diferenţă între tarifele stabilite cu avizul autorităţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit între 3 la sută şi 5 la sută din costul respectiv, prevăzute prin bugetul de venituri şi cheltuieli. Preţul prestaţiilor ce fac obiectul actului adiţional la contractul de servicii publice este de 878.582.000 lei, la care se adaugă veniturile tarifare obţinute de CFR călători.

MT va susţine, în continuare, investiţiile pentru realizarea programelor prioritare, precum şi proiectele care asigură integrarea României în sistemul de transport feroviar European.

Programul de reparaţii, modernizare şi achiziţii de material rulant se asigură din fonduri proprii, din fonduri de la buget şi din finanţări externe şi se aprobă de către Consiliul de Administraţie, corelat cu starea tehnică a parcului, normele tehnice date de constructori şi reglementările specifice emise de Autoritatea Feroviară Română.

Actul adiţional stabileşte că în cazul conflictelor de muncă, greva este permisă cu condiţia ca organizatorii şi conducătorii grevei să asigure serviciile esenţiale, dar nu mai puţin de o treime din activitatea normală, cu satisfacerea necesităţilor minime de viaţă ale comunităţilor locale.

De facilităţi de călătorie aprobate prin acte normative beneficiază în continuare mai multe categorii sociale. Foştii deţinuţi politici au dreptul la 12 călătorii simple, gratuite, clasa I, tren de orice rang, pe baza cuponului de reducere pentru transport. Posesorii carnetelor de revoluţionari sunt îndreptăţiţi la 12 călătorii gratuite dus-întors, clasa I, tren de orice rang, iar persoanele care au fost persecutate pe motive etnice - şase călătorii gratuite dus-întors, clasa I, tren de orice rang, pe baza cuponului de reducere pentru transport.

Veteranii de război şi urmaşii acestora au dreptul la 12 călătorii simple sau opt călătorii gratuite dus-întors, clasa a II-a, tren de orice rang, iar persoanele cu handicap - 12 călătorii simple sau opt călătorii gratuite dus-întors.

Elevii şi studenţii beneficiază de 50 la sută reducere tarif tren personal, clasa a II-a, abonamente lunare cu număr nelimitat de călătorii, iar studenţii de 50 la sută reducere tarif tren accelerat şi rapid clasa a II-a.

Pensionarii au dreptul la şase călătorii simple cu 50 la sută reducere, tarif tren personal sau accelerat şi rapid, fără regim de rezervare clasa a II-a, pe baza cuponului de reducere pentru transport.

Şi locuitorii Munţilor Apuseni posesori ai "Carnetului de Moţ" au 50 la sută reducere la tariful legitimaţiilor de călătorie clasa a II-a, la toate categoriile de trenuri de călători.

Parlamentarii au dreptul să călătorească gratuit chiar şi la clasa I, tren de orice rang, inclusiv vagon de dormit, în timp ce academicienii au gratuitate la clasa I, tren de orice rang, dar fără vagon de dormit.

Contractul de servicii publice, ce reglementează raporturile dintre societăţile naţionale şi/sau societăţile comerciale care efectuează transport feroviar public de călători, pe de o parte, şi instituţiile publice, pe de altă parte, se încheie între Ministerul Transporturilor, în numele statului, şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "CFR Călători"-SA

Prin acest contract, CFR Călători execută pregătirea şi punerea în circulaţie a numărului şi categoriilor de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de călători.

Contractele de servicii publice se încheie pentru o durată de patru ani, sunt aprobate de către Guvern şi se actualizează anual, după adoptarea bugetului de stat

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb