China Shipping România, filiala a operatorului maritim de containere China Shipping Container Lines, va înregistra o creştere cu 50% a cifrei de afaceri în 2007, majorarea veniturilor fiind încurajată şi de operarea primei linii de transport direct maritim Constanţa - Shanghai.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 20 milioane de euro în 2006, pentru 2007 afacerile urmând să atingă 30 milioane de euro, iar marja de profit să se situeze în jurul valorii de trei la sută.
China Shipping România, care este o filială a celui de-al şaselea operator maritim în traficul containerizat - China Shipping Container Lines, a lansat, începând cu 11 octombrie, prima linie directă între România şi China în transportul de containere.
Directorul general al China Shipping România, Cătălin Petre, a precizat că linia va contribui la echilibrarea balanţei comerciale între România şi China, la ora actuală diferenţa fiind de cinci la unu în favoarea importurilor din China.
Prima navă a noii linii a sosit în Portul Constanţa - Sud ieri, 11 octombrie, imediat începând descărcarea produselor transportate.
Noua linie ar putea reprezenta o alternativă şi pentru transportul containerizat pe Dunăre, comparativ cu cele deja aglomerate din Nordul Europei, cu plecare din Rotterdam sau Hamburg, sau din Sudul Europei, cu plecare din porturile croate Koper şi Rijeka.
Reprezentantul China Shipping Continer Lines pentru Marea Neagră şi Marea Mediterană, Xie Chun Lin, a subliniat că a doua linie de transport între China şi România va determina creşterea afacerilor companiei, care a înregistrat un profit net de 153 milioane euro în primele şase luni ale anului 2007.