Piaţa auto chineză a înregistrat, în februarie, o scădere a vânzărilor de 13,8%, a opta lună consecutivă de declin, după un recul de 16% în ianuarie, arată datele publicate, astăzi, de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmit Xinhua şi Reuters.
Luna trecută, s-au livrat în China 1,48 milioane de vehicule.
În schimb, vânzările de automobile electrice şi hibride, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing, au urcat cu 53,6%, la 52.900 unităţi.
Piaţa auto chineză ar urma să înregistreze un ritm lent de creştere în 2019, deoarece expansiunea economică slabă ar putea afecta consumul, a avertizat, recent, Asociaţia Producătorilor Auto din China.
Aproximativ 28 milioane de vehicule vor fi vândute în China anul acesta, aproape de nivelul din 2018.
Livrările de vehicule comerciale ar putea creşte cu 1%, la 4,4 milioane de unităţi, în timp ce vânzările de automobile electrice şi hibride vor înregistra un avans de 33%, la aproximativ 1,6 milioane de unităţi, previzionează analiştii CAAM.
Schimbările structurale din sectorul auto se vor intensifica, cel mai rapid avans urmând să se înregistreze pe segmentul maşinilor de nivel mediu şi premium, SUV-uri, automobile electrice şi hibride, apreciază Shi Jianhua, adjunctul secretarului CAAM.
Datele Asociaţiei Producătorilor Auto din China arată că, anul trecut, vânzările de maşini de pasageri au totalizat 22,35 milioane, în scădere cu 5,8% faţă de 2017. Este primul declin pe piaţa auto chineză din ultimii 28 de ani.
Războiul comercial şi scăderea acţiunilor companiilor chineze i-au descurajat pe cumpărători, ceea ce înseamnă noi probleme pentru o industrie care se confruntă deja cu semnale de alarmă la nivel mondial.
Totuşi, afirmă Shi, piaţa auto din China încă are un potenţial ridicat de creştere deoarece numărul locuitorilor care deţin maşini este încă scăzut comparativ cu nivelul mediu pe plan global.
Datele oficiale arată că cetăţenii chinezi deţineau aproximativ 240 de milioane de vehicule la finele lui 2018, în creştere faţă de 22,85 milioane de unităţi în 2017.
Analiştii de la Goldman Sachs Group se aşteaptă ca livrările de automobile în China să scadă cu 7% în acest an, fiind posibil ca vânzările să îşi revină în 2020 cu o creştere de 3%.
Specialiştii se aşteaptă ca în acest an avansul economic pentru a doua mare economie a lumii să încetinească până la 6,2%, de la 6,6% în 2018, pe măsură ce incertitudinile cu privire la războiul comercial se vor adăuga la diminuarea încrederii consumatorilor.