Producătorul de carduri "flash", unităţi de stocare portabile USB şi module de memorie pentru calculatoare personale (PC), "Kingston Technology Europe Ltd.", a înregistrat în 2009, în România, o cifră de afaceri de 9,3 milioane de dolari. Potrivit reprezentanţilor companiei, la evoluţia pozitivă a afacerilor "Kingston" pe piaţa locală a contribuit, în primul rând, creşterea segmentului de upgrade pentru PC-uri.
"2009 a fost un an al upgrade-urilor pe piaţa de memorii în Romania, iar pentru "Kingston" a fost un an al creşterii cotei de piaţă. În condiţiile în care, în 2009, indicele de scădere al pieţei memoriilor DRAM a fost semnificativ mai mic decât cel al pieţei de PC-uri, explicaţia este dată de orientarea consumatorilor către îmbunătăţirea sistemelor pe care le deţin deja, decât către investiţiile în sisteme noi", a declarat Mihai Marcu, Business Development Representative, Bulgaria, Moldova, România, "Kingston Technology Europe Ltd.".
• Una dintre ţintele companiei - utilizatorii mobili
"Pentru 2010, Kingston Technology are în vedere extinderea gamei de SSD (Solid State Drive) şi consolidarea poziţiei în segmentul modulelor de memorie pentru calculatoare personale, a mediilor de stocare USB şi a cardurilor de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto şi video. Una dintre ţintele companiei, atât la nivel global, cât şi pe piaţa locală se îndreaptă în primul rând către utilizatorii mobili, o altă direcţie importantă fiind reprezentată de utilizatorii care urmăresc un upgrade la PC-ul personal," a precizat Mihai Marcu.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei locale în cadrul companiei, Pawel Smigielski, manager regional Europa de Est al "Kingston Technology Europe Ltd.", susţine că "România este o piaţă extrem de receptivă la noi tehnologii atât la capitolul Flash, cât şi DRAM. Din punct de vedere valoric, vânzările de SSD-uri, raportate la totalul vânzărilor de memorii de tip Flash plasează România peste media din EMEA (n.r. Europa, Orientul Mijlociu şi Africa)".
Vânzările "Kingston" pe piaţa locală s-au ridicat, în 2009, la aproximativ 695.000 de unităţi de memorie, dintre care 175.000 de unităţi DRAM şi 520.000 unităţi de tip Flash (carduri de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto-video, precum şi dispozitivele de stocare USB sau SSD (Solid-State Drive). Numărul de module de memorie DRAM pentru PC a înregistrat o scădere de 8%, valoare cu mult mai bună decât cea înregistrată de evoluţia la nivelul pieţei de PC-uri din România.
De asemenea, potrivit reprezentanţilor companiei, se evidenţiază rezultatele bune din sectorul memoriilor dedicate producătorilor de top, care indică o creştere în volum cu 15% în comparaţie cu anul 2008. Valoric, acest segment s-a cifrat la 300.000 de dolari, similar anului precedent.
În 2010, pe lângă SSD, "Kingston" va miza şi pe unităţile DDR3: "Dacă per total, în 2009 memoriile DDR3 au reprezentat 15% din totalul vânzărilor de memorii DRAM, la finalul anului 2010 ele vor avea o pondere majoritară," a adăugat Mihai Marcu. "În plus, vrem sa continuăm suportul bun acordat partenerilor "Kingston" din piaţa locală de la fiecare nivel pentru a găsi cele mai bune metode de adaptare la noile condiţii economice," a completat domnia sa.