Importatorul Bavarom a raportat o cifră de afaceri de 2,1 milioane euro în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 23 la sută faţă de perioada similară a anului trecut, informează compania.
Directorul general al Bavarom, Costin Ghindea, a declarat că, în condiţii normale, în 2009 compania ar fi depăşit pragul de trei milioane euro în ceea ce priveşte cifra de afaceri, însă, abordând un target realist, ţinta este de 2,5 milioane de euro.
În opinia acestuia, nici în 2010 nu vor fi schimbări majore pe piaţa berii.
\"Estimăm că primele şase luni din 2010 vor fi la fel de dificile ca 2009. Abia în cea de-a doua jumătate a lui 2010 preconizăm o uşoară revenire a pieţei de profil\", a subliniat Ghindea.
În topul vânzărilor Bavarom, berea Bavaria deţine primul loc, cu 80 la sută, fiind urmată de Paulaner, cu 12 la sută.
O cotă în creştere o are şi berea chinezească, Tsingtao, şi cea mexicană, Sol.
Strategia Bavarom s-a concentrat pe berea premium, branduri cu notorietate pe piaţă în ţările de origine.
O a doua linie strategică dezvoltată de Bavarom este importul de produse de top din ţările cu cea mai mare tradiţie în categoria respectivă de produse. Din acest punct de vedere, portofoliul importatorului cuprinde cidrul Ecusson (Franţa) şi băutura energizantă (B52).
Portofoliul de produse a ajutat importatorul Bavarom să atingă la sfârşitul lui 2007 o cifră de afaceri de un milion de euro, iar în 2008 să îşi mărească rulajul cu 120 la sută.
\"În 2007 şi 2008, am reuşit să armonizăm potenţialul de creştere a pieţei berii de import, după dispariţia taxelor de import din UE, cu emanciparea consumatorului român, toate pe fondul creşterii veniturilor şi rafinării consumului\", a precizat Costin Ghindea.
Încă de la jumătatea lui 2008, Bavarom ocupă poziţia de lider al pieţei importatorilor de bere din România, datorită portofoliului şi a rulajului.
\"Aici este încă loc de creştere, indiferent de conjunctura economică în care ne aflăm, pentru că piaţa berii de import este undeva la 0,3 - 0,4 procente din totalul pieţei de bere, comparativ cu 2,5 - 3 la sută, pe pieţele educate din Europa\", a adăugat Ghindea.
Compania Bavarom Trading s-a înfiinţat în anul 2003 pentru activităţi de import şi distribuţie, cu preponderenţă băuturi alcoolice şi nealcoolice.