Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat marţi patru contracte având ca obiect "Achiziţionare utilaje reprezentând echipe mobile de intervenţii de urgenţă", potrivit unui comunicat de presă al Companiei trimis redacţiei.
"Pentru a creşte capacitatea de intervenţie în situaţii de urgenţă pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, CNADNR a hotărât înfiinţarea unor echipe mobile de intervenţii de urgenţă la nivelul fiecărei Direcţii Regionale de Drumuri şi Poduri. Aceste echipe vor fi dotate corespunzător pentru a interveni rapid şi eficient, atât în timpul campaniei de iarnă, cât şi în restul anului. De fiecare dată când se produce un accident tehnic pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi administrată de CNADNR, măsurile de remediere trebuie să fie puse în operă imediat. Prin înfiinţarea echipajelor de intervenţie rapidă pentru rezolvarea oricăror tipuri de accidente tehnice, CNADNR va putea să gestioneze mult mai rapid şi eficient aceste evenimente, faţă de situaţia de acum, când compania era nevoită să urmeze multiple proceduri pentru a putea angaja un terţ în vederea intervenţiei la locul producerii accidentului tehnic", a spus Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Potrivit sursei citate, CNADNR a semnat contracte pentru lotul 6 - Staţie de asfalt mobilă 60 to/h (7 bucăţi), cu o valoare de 25,32 milioane lei fără TVA şi o durată de 12 luni, contract semnat cu S.C. Valentino Prodex SRL; lot 9 - Sistem amorsare (7 bucăţi), contract semnat cu S.C. MEM Impex, având o valoare de 465.500 lei fără TVA şi durata de 12 luni; lot 12 - Finisor asfalt 2,5 - 5 m lăţime (7 bucăţi), contract semnat cu S.C. Wirtgen Romania SRL, având o valoare de 5,65 milioane lei fără TVA şi durata de 12 luni; lot 14 - Sonetă pentru montare demontare parapeţi (7 bucăţi), contract semnat cu S.C. MEM Impex SRL, având o valoare de 1,559 milioane lei fără TVA şi durata de 12 luni.
Această formaţie de utilaje poate interveni rapid şi eficient pentru executarea unor activităţi de remediere precum degajare parte carosabilă în urma unor căderi de piatră, căderi de copaci, cedare terasament, decolmatări, reparaţii la lucrări de artă, refaceri ale sistemului rutier pe suprafeţe limitate, reparaţii la suprafeţe izolate în timpul sezonului rece.
Contractele au fost atribuite în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitaţie deschisă), având ca sursă de finanţare transferuri de la bugetul statului pentru cheltuieli de investiţii, completate cu venituri proprii, precizează Compania.