Actualizare 16:46
În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti- Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov din lipsă de finanţare, potrivit unui comunicat de presă remis azi redacţiei.
(A.C.)
----------
Concesiunea în parteneriat public-privat a celor 53 de km de autostradă dintre Comarnic şi Braşov a picat, ne-au declarat surse apropiate situaţiei.
Concesiunea a fost semnată în decembrie 2013 şi aprobată printr-un memorandum în Guvern la începutul anului 2014. Prin acel memorandum, se stabilea lungimea de 53 de km (mai puţin faţă de cei 58 de km din planurile iniţiale), costul de 1,8 miliarde de euro pentru construcţie şi poiectare şi valoarea taxei de 7 lei pe autoturism.
În februarie 2015, Ministerul Transporturilor a făcut public costul concesiunii, de 325,2 milioane euro anual pentru construcţie, întreţinere şi operare. Statul român ar trebui să plătească, pe 26 de ani, în total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostradă între Comarnic şi Braşov.