Compania Coca-Cola HBC România, în parteneriat cu Paviani Eurocar, folosesc în premieră un camion care funcţionează pe bază de gaz natural comprimat (CNG), un combustibil ce permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă faţă de cele produse de un camion clasic, alimentat cu motorină, se arată într-un comunicat de presă.
Comparativ cu combustibilii clasici, gazul natural comprimat (CNG) are un impact mult mai redus asupra mediului, este mai economic şi mai sigur, iar din punct de vedere al eficienţei tehnice, măreşte durata de viaţă a motorului. Camionul, pus la dispoziţie de Paviani Eurocar şi Scania, face parte dintr-un proiect pilot şi va efectua curse între cele 18 depozite ale Coca-Cola HBC de pe teritoriul României.
Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România, a declarat: "Grija faţă de mediu şi sustenabilitatea sunt piloni importanţi din strategia pe termen lung şi termen scurt a companiei, integrate în toate operaţiunile pe care le derulăm. Printre măsurile pe care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem asupra mediului se numără şi reducerea emisiilor de CO2 rezultate din activităţile de transport şi distribuţie a băuturilor noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de camioane".
Alexandru Păun, director al companiei de transport Paviani, a precizat:"M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând, nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de poluarea mediului. Cu toţii putem lua măsuri, chiar şi la scară mai mică, dacă realizăm că schimbarea porneşte de la fiecare dintre noi. Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia, pentru mine, înseamnă evoluţie, iar a testa şi aplica soluţiile inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o satisfacţie enormă"
Mihai Paşol, Director de Marketing & Comunicare la Scania România, a declarat:"Protejarea planetei şi a mediului înconjurător trebuie să fie, azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice companie şi persoană de pe planetă. Dar numai când ne unim forţele cu alţi jucători cheie, vom putea atinge aceste obiective ambiţioase. Formând acest parteneriat, vom avea o poziţie unică pentru a implementa soluţii inteligente, eficiente şi sustenabile pentru transportul şi logistica noastră. În ultimii ani, am demonstrat că trecerea către un transport comercial sustenabil a început să funcţioneze, iar piaţa răspunde".