"Metrorex" a semnat, ieri, cu asocierea "Metroul" SA - "Amberg Engineering AG", contractul pentru servicii de proiectare, asistenţă şi consultanţă de specialitate aferente studiului de pre-fezabilitate (SPF) şi studiului de fezabilitate (SF) pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti - Gara Progresu, tronson Gara de Nord - Gara Progresu, în valoare de 19,71 milioane de lei, fără TVA, a informat compania, într-un comunicat.
"Contractul este încheiat în cadrul proiectului «Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti - Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu», finanţat prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse", spun reprezentanţii "Metrorex", potrivit Agerpres.
Bugetul total al proiectului este de 11,9 milioane de franci elveţieni, din care 8,5 milioane de franci elveţieni reprezintă contribuţia elveţiană nerambursabilă.
Valoarea contractului de servicii de proiectare, asistenţă şi consultanţă de specialitate este de 19,71 milioane de lei, fără TVA.
Elaborarea studiului de pre-fezabilitate şi fezabilitate urmăreşte oportunitatea realizării liniei de metrou - Lac Străuleşti - Gara de Nord - Gara Progresu.
"Construcţia liniei de metrou va îmbunătăţi transportul public urban din Bucureşti prin decongestionarea traficului de suprafaţă din zona centrală şi de sud a oraşului şi va realiza legătura directă între zona de nord-vest şi zona de sud a Capitalei", se menţionează în comunicat.
La evenimentul se semnare a contractului au participat ambasadorul Elveţiei în ţara noastră, Urs Herren, şeful Biroului Contribuţiei Elveţiene, Roland Python, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Dragoş Titea, precum şi reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare pentru acest program, şi cei ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de Organism Intermediar, dar şi reprezentanţii conducerii celor două părţi contractante: "Metrorex" şi, respectiv, asocierea "Metroul" SA - "Amberg Engineering AG".