Spaţiul Privat Virtual, aplicaţie prin care contribuabilii pot comunica online cu administraţia fiscală, a fost extinsă astăzi şi va fi, de acum, disponibilă, pentru contribuabilii persoanele fizice cu domiciliul fiscal în Capitală şi alte 18 judeţe, arată un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice (MFP).
După Bucureşti şi Ilfov, Spaţiul Privat Virtual este disponibil acum şi în judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş.
Spaţiul Privat Virtual a fost lansat începând cu data de 15 septembrie şi a funcţionat ca proiect pilot pentru contribuabilii persoane fizice din Bucureşti şi Ilfov.
"Administraţia fiscală trebuie să aibă o nouă abordare în relaţia cu contribuabilul bazată pe respect, flexibilitate şi deschidere, motiv pentru care încurajăm interacţiunea online dintre fisc şi contribuabil", a declarat ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este un proiect realizat de către specialiştii din MFP şi ANAF, pentru care, până în acest moment, nu au fost alocate resurse bugetare suplimentare.
Pentru a accesa "Spaţiul privat virtual", persoanele fizice din Bucureşti şi judeţele indicate mai sus se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.
Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre organul fiscal către contribuabil. Contribuabilii au acces la următoarele informaţii privind propria situaţie fiscală: Soldul obligaţiilor neachitate; Decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta); Nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online; Informaţiile cuprinse în declaraţia 112 - respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel naţional şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.
Spaţiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus în funcţiune în România, prin intermediul căruia o persoană fizică îşi va putea consulta online propria situaţie fiscală. Persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispozţie adrese de email şi numere de telefon ale Direcţiei asistenţă contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicaţii cu privire la obligaţiile de plată sau pentru a solicita alte informaţii.
De la lansarea SPV pentru Bucureşti şi Ilfov, au fost aprobate în cadrul aplicaţiei electronice aproximativ 3.000 de cereri şi au fost solicitate şi descărcate peste 8.850 de documente.