Numărul de tranzacţii cu cardul a crescut în ultimul an în România de la 353 de milioane, în trimestrul 2 din 2019, la 395 de milioane în aceeaşi perioadă a anului în curs, a afirmat, astăzi, Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România, la prima ediţie a evenimentului Ziua Naţională a Comerţului Electronic, conform Agerpres.
"Pandemia a provocat o schimbare de comportament. Dar este singurul factor? Cu siguranţă, nu. Am ajuns aici prin multe eforturi şi cumva eforturile educaţionale şi investiţiile în tehnologie au făcut sens dintr-o perspectivă nouă. România a crescut constant şi chiar în ultimul an am văzut o creştere de peste 4%. BNR raporta în iunie 2019 un număr de 17,7 milioane de carduri în piaţă, carduri de debit şi credit, fără cele de masă. În iunie 2020, numărul acestora a ajuns la 18,43 de milioane, ceea ce înseamnă o creştere de 4,16%, şi tot fără cardurile de masă. Astfel, a crescut şi utilizarea cardurilor. Dacă în trimestrul II 2019, BNR raporta cam 353 de milioane de tranzacţii de plată, în aceeaşi perioadă a acestui an numărul acestora a ajuns la 395 de milioane. Dacă adăugăm aici şi cardurile de masă, lucrurile arată chiar mult mai bine", a declarat Vladimirescu.
Reprezentantul Mastercard a amintit de creşterea substanţială a numărului de utilizatori de plăţi online, dar şi de apetenţa românilor pentru instrumente noi de plată, precum "portofelul mobil" (mobile wallet).
"Nu este singurul lucru îmbucurător. Ce ne-a bucurat pe noi foarte mult este faptul că numărul de utilizatori de plăţi online în portofoliul Mastercard a crescut cu o treime faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ponderea plăţilor online cu cardul Mastercard, în totalul plăţilor cu cardul, s-a dublat de la începutul anului. Vedem nişte creşteri fenomenale pe plăţile realizate prin soluţii de mobile wallet. În septembrie 2020, creşterea a fost de 145% faţă de februarie 2020. Cu siguranţă, pandemia a generat nenumărate schimbări în stilul de viaţă al românilor. Sunt schimbări de comportament de consum, de preferinţă de plată, dar evoluţia aceasta spectaculoasă se datorează pe de o parte faptului că ne raportăm la o bază restrânsă de utilizatori, dar în primul rând au contat eforturile constante din partea noastră, a instituţiilor statului, a băncilor, a comercianţilor în privinţa educaţiei financiare şi a promovării plăţilor electronice. Peste asta s-a suprapus layer-ul tehnologic, am venit cu noi soluţii de plată, cum ar fi Apple Pay", a menţionat şeful Mastecard România.
Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri dezbat pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Potrivit organizatorilor, evenimentul cuprinde trei paneluri: "Potenţialul şi provocările comerţului electronic în România - cadrul de reglementare naţional şi european", "Plăţile digitale, temelia unei economii sănătoase" şi prezentarea rezultatelor studiului sociologic şi cercetării realizate de Institute for Global Digital Policies (IGDP) şi Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) despre comerţul electronic din România din perspectiva politicilor publice şi percepţia românilor cu privire la digitalizare.
Totodată, la finalul evenimentului, ARMO va premia Ambasadorii Digitalizării, persoane aflate în funcţii publice care, prin acţiunile pe care le-au întreprins anul acesta, au contribuit la dezvoltarea economiei digitale în România.
Agenţia Naţională de Presă Agerpres este partener media al evenimentului.
Parlamentul României a adoptat, în acest an, Legea nr. 144/2020 prin care data de 15 octombrie a fost instituită drept Ziua Naţională a Comerţului Electronic.