• Este posibil ca Organizaţia PSD Bucureşti să nu-l susţină financiar pe Marian Vanghelie
• Anca Petrescu se plînge că nu are cu ce să-şi plătească apariţiile televizate
• Ralu Filip îşi face campanie electorală cu 120 de euro
Capitala este din nou în campanie electorală. Nu mai puţin de 16 candidaţi tînjesc după fotoliul de primar general, lăsat liber de Traian Băsescu. Cu toate acestea, doar trei candidaţi au şanse să ajungă în al doilea tur de scrutin. Bugetul prevăzut de Guvern pentru organizarea campaniei electorale este de 50 miliarde de lei. Însă fiecare candidat ar trebui să scoată din buzunar cam 37 miliarde de lei pentru fluturaşi, afişe, steguleţe, publicitate şi spoturi televizate.
Candidatul Alianţei PNL-PD, Adriean Videanu - întrucît a intrat în campania electorală alături de Guvernul Tăriceanu şi este, totodată, acţionarul celei mai mari companii producătoare de marmură din ţară, nu va avea nici o problemă în acest sens.
Candidatul PSD, Marian Vanghelie, cel de-al doilea clasat în sondajele de opinie privind opţiunile bucureştenilor, riscă însă, conform unor surse din PSD, să nu primească nici un ban de la partid. Se pare că PSD are dificultăţi bugetare. Cel puţin aşa susţine preşedintele partidului, Adrian Năstase, care se plînge că alegerile parlamentare şi prezidenţiale au cam se-cătuit resursele PSD. Dar Marian Vanghelie nu este deloc un candidat modest. La alegerile locale de anul trecut, primarul sectorului 5 a cheltuit aproape dublu faţă de suma prevăzută prin lege, de 41.000 de dolari. Asta, în condiţiile în care sectorul 5 nu era o miză atît de mare ca şi Primăria Capitalei.
Cel mai recent sondaj INSOMAR îi conferă candidatului Alianţei DA cele mai mari şanse pentru primăria Capitalei. Adriean Videanu întruneşte 36% din opţiunile electoratului, Marian Vanghelie - 24%, iar Cristian Popescu, zis şi Piedone - candidatul Partidului Blocului Naţional Democrat, 14 procente. Pe locurile imediat următoare se clasează candidatul indepenent Ralu Filip, candidatul PPRM, Anca Petrescu, şi reprezentantul PUR, Radu Opaina. Restul candidaţilor deţin procente extrem de mici în sondajul INSOMAR.
Cei şase candidaţi mai sus menţionaţi sînt fie susţinuţi de partide politice parlamentare, fie independenţi, dar cu notorietate publică, cum este cazul lui Ralu Filip. Ceilalţi zece candidaţi intraţi în competiţie nu au practic nici o şansă să cîştige cursa electorală. Aceştia sînt obligaţi să scoată banii din buzunar pentru a-şi finanţa propria campanie.
Arhitectul Anca Petrescu, candidatul PPRM, ne-a explicat că nici partidul său nu are resurse financiare suficiente. Cea mai mare problemă este, în opinia domniei sale, preţul prea mare pe care îl percep televiziunile private pentru promovare. Domnia sa consideră că de aces-te inechităţi este vinovat statul, care ar trebui să ofere şanse egale, din punct de vedere financiar, tuturor candidaţilor.
Ralu Filip, actualul preşedinte al CNA, spune că preţul campaniei sale este de 120 euro, pentru că atît l-a costat site-ul pe care şi-a afişat programul electoral. Domnia sa ne-a declarat că nu va cumpăra nici spoturi electorale, nici publicitate în presa scrisă şi nici nu va imprima fluturaşi sau afişe cu imaginea sa. "Nu am bani pentru asta. Eu o să merg pe străzi şi o să vorbesc cu oamenii. Acest lucru nu costă nimic", a argumentat Ralu Filip.