Costurile operaţionale ale magazinelor online pot ajunge până la 15% din preţul final al produselor

E.D.
Companii #Comerţ / 6 octombrie 2014

Un control amănunţit al costurilor operaţionale este esenţial pentru competitivitatea startup-urilor online, acestea riscând să ajungă şi până la 15% din preţul final al produselor comercializate, arată reprezentanţii Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România.

Potrivit acestora, reţeta unui start-up online competitiv este echilibrul dintre preţul corect, eliminarea erorilor de gestiune şi timpii prompţi de răspuns şi de livrare.

Specialişii Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din ţară care preia procesele operaţionale şi logistice ale magazinelor online, susţin că unul dintre cele mai importante criterii de competitivitate a magazinului online este preţul final al produsului, care trebuie să fie corect pe termen lung, indiferent de perioadele cu vârfuri de vânzări.

Una din metodele de a stabili un preţ final corect este prin costuri operaţionale cât mai predictibile, care, prin externalizarea către un e-fulfiller se transformă în costuri fixe, cu până la 50% mai reduse decât prin gestiunea lor in-house.

"Preţul final al unui produs ar trebui să înglobeze absolut toate costurile operaţionale, de la depozitarea produselor, la manipularea lor, ambalarea şi amortizarea softului de gestiune. Dacă aceste procese şi costuri nu sunt controlate corect, lipsa lor de predictibilitate se va vedea în costul de comercializare a produselor, riscând să atingă o valoare de până la 15% din preţul final, sau, în anumite cazuri, să elimine marja de profit", declară Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prin e-fulfillment, toate aceste costuri operaţionale sunt cunoscute din start şi permit alcătuirea unui preţ corect pentru produs, facând totodată previzibil pentru antreprenor un plan de dezvoltare, adaugă CEO-ul Frisbo.

În cazul startup-urilor, unde majoritatea costurilor operaţionale sunt descoperite abia după ce magazinul online demarează, e-fulfillmentul elimină din start surprizele operaţionale, transformându-le în costuri fixe, prestabilite.

Potrivit lui Colceriu, in regim e-fulfillment, marfa fiecărui magazine online, oricât de mic, împarte costurile de depozitare cu alte magazine online, într-un spaţiu mai mare. Acest lucru generează automat costuri de depozitare reduse şi optimizarea timpului de manipulare a mărfii, prin software-ul performant de gestiune.

Tot un beneficiu al software-ului performant este reducerea la minim a erorilor din sistemul de gestiune a mărfii, şi eficientizarea timpilor de răspuns şi de preluare a comenzilor.

"Operarea într-un sistem de gestiune a mărfii, facturarea şi eliberarea actelor de transport, presupun o curbă de învăţare si o ajustare în timp a erorilor, iar externalizarea acestora reduce la minim numărul erorilor şi elimină timpii de învăţare, permiţând antreprenorului să se concentreze pe procesele care determină creştere pentru magazinul său: produse, preţuri, furnizori sau promovare", explică CEO-ul Frisbo.

Pentru că e-fulfiller-ul lucrează cu personal pregătit şi softuri performante, odată ce integrează un nou client în sistem, acesta va fi deservit în mod optimizat, ca şi cum ar funcţiona în piaţă de ani de zile, detaliază şeful Frisbo. Astfel, erorile specifice de start-up, precum comenzile încurcate sau omise, dar şi răspunsul întarziat de campaniile de marketing care a creat un surplus de comenzi, sunt eliminate din start.

"Din aceleaşi motive, şi timpul de livrare este cel mai scurt pe care piaţa îl poate oferi, pentru e-fulfiller procesul de livrare şi colaborarea cu curierii fiind o rutină", conchide Bogdan Colceriu.

Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piaţa locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianţi de carte din România, cu o investiţie de 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo a preluat gestiunea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro şi magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare şi livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare şi urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Braşov, Frisbo deţine o infrastructură de 1.400 de metri pătraţi din care îşi propune să deservească mai multe magazine online.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb