Dacă Guvernul va adopta proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reducerea cheltuielilor publice, noul act normativ nu va contribui la redresare sectorului aviaţiei din ţara noastră, ci la un blocaj operaţional, susţine într-un comunicat de presă Confederaţia Sindicală Naţională Meridian, ai cărei lideri au fost sesizaţi de Sindicatul Aeroportuar Henri Coandă şi de Federaţia Sindicatelor Personalului Aeroportuar cu privire pericolele ascunse din iniţiativa legislativă.
Confederaţia sindicală arată că eliminarea posturilor vacante din sectoarele operaţionale va contribui la incapacitatea aeroporturilor de a asigura derularea în condiţii de eficienţă şi eficacitate a activităţilor specifice exploatării infrastructurii aeroportuare şi implicit a operaţiunilor de aviaţie civilă. De asemenea, reprezentanţii angajaţilor din sectorul aviaţie susţin că prin implementarea măsurilor prevăzute în viitorul act normativ va fi afectată în mod direct capacitatea aeroporturilor de monitorizare şi coordonare a sectoarelor tehnico-operaţionale şi vor fi create premisele unor potenţiale incidente/evenimente cu impact operaţional. Totodată va fi afectată şi implementarea standardelor ICAO, EASA şi CE, prin creşterea riscului unor potenţiale vulnerabilităţi în domeniile siguranţei şi securităţii aeroportuare.
"Implementarea OUG aşa cum este concepută actualmente în forma de proiect, care circulă în mass-media, generează dificultăţi pentru aeroporturi în a respecta dispoziţiile legale din Codul Aerian. Toate aceste sincope operaţionale vor afecta în mod direct aeroporturile şi companiile aeriene şi vor crea probleme majore în privinţa regularităţii, siguranţei şi securităţii traficului aerian. În situaţia adoptării acestui act normativ, se vor produce efecte negative asupra bunei defăşurări a activităţii în acest sector, respectiv a activităţii aeroporturilor şi implicit asupra personalului care lucrează în acest domeniu. Aeroporturile şi aviaţia în general nu şi-au revenit din criza generată de pandemie şi aceasta se vede în întârzierile şi anulările de zboruri. O astfel de OUG va pune pe butuci aeroporturile sub aspectul operării infrastructurii aeroportuare şi al serviciilor de handling la sol. OUG nu contribuie la redresare, ci la un blocaj operaţional", afirma reprezentanţii CSN Meridian.
Ei precizează că înţeleg necesitatea unei discipline pe coordonata cheltuielilor, însă această acţiune nu trebuie să presupună reducerea resurselor tehnico-operaţionale şi cu atât mai puţin, o astfel de reducere nu se poate face fără nişte analize de impact şi eventual, analize de risc pe domeniile specifice sectorului transporturi aeriene.
De aceea, liderii sindical solicită Guvernului să clarifice statutul proiectului de act normativ care a apărut în presă şi să acţioneze cu responsabilitate pentru a nu genera o situaţie de instabilitate şi de neîncredere în deciziile autorităţilor Statului Român ale căror consecinţe negative nu pot fi anticipate, dar care vor fi suportate de întreaga populaţie a României.