România se situează pe locul opt în preferinţa retailerilor pentru expansiune, în timp ce Rusia ocupă primul loc, urmată de Cehia, se arată într-un raport de cercetare al companiei imobiliare Cushman&Wakefield prezentat la lansarea International Council of Shopping Centres (ISCS).
"Dezvoltarea pieţei de retail la nivel internaţional, precum şi numeroasele proiecte anunţate, transformă România într-o destinaţie din ce în ce mai atractivă pentru retaileri", a declarat directorul departamentului de cercetare în retail al companiei Cushman & Wakefield, Yvonne Court, citată de NewsIn.
Mai mult de 50% dintre motivele expansiunii internaţionale a retailerilor sunt legate de identificarea oportunităţilor pentru expansiuni, motive susţinute de limitarea posibilitătilor de extindere pe pieţele locale şi identificarea de potenţiali francizaţi.
În privinţa amplasamentelor alese de retaileri, în prim plan se situează cele cu ieşire la stradă şi centrele comerciale din interiorul şi exteriorul oraşelor, ultimele locuri fiind ocupate de parcurile de distracţii şi de parcurile industriale.
Potrivit raportului, 80% dintre retaileri preferă metoda de pătrundere pe o piaţă nouă printr-o reţea proprie, în timp ce 20% preferă metoda francizării şi metoda de joint venture cu un partener local.
International Council of Shopping Centres (ISCS), lansată în România în luna iulie, este o asociaţie non-profit cu peste 70.000 membri din 100 de ţări. Aceştia sunt în principal dezvoltatori, retaileri, agenţi de real estate şi consultanţi, manageri de centre comerciale, avocaţi, arhitecţi, autorităţi publice. ICSC pune la dispoziţia membrilor săi cercetări, furnizează consultanţă şi asigură acreditări internaţionale în management şi marketing de centre comerciale.
Compania americană de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil. Compania este activă din anul 1917 şi are în prezent 201 de birouri în 55 de ţări.