Dacia-Renault, atentă la propunerile de revizuire a Codului Muncii şi Codului pentru Dialog Social

Ziarul BURSA #Companii #Auto / 31 martie 2015

Dacia-Renault, atentă la propunerile de revizuire a Codului Muncii şi Codului pentru Dialog Social

Nicolas Maure: "Propunerile conţin numeroase elemente de regres faţă de legile votate în 2011, care ne-ar face să ne reducem nivelul activităţilor în România"

Investiţii Renault de 2,3 miliarde de euro

Interviu cu domnul Nicolas Maure, preşedinte director general Dacia şi director general Renault România

Reporter: Cum apreciaţi schimbările din România din perspectiva industriei auto?

Nicolas Maure: Anii 2000 au schimbat istoria industriei auto în România, astfel că, în prezent, ţara se numără printre principalele state europene din punct de vedere al producţiei auto. România are doi constructori auto şi o reţea foarte dezvoltată de producători de componente şi de furnizori care fac din industria românească un punct de reper pe harta internaţională a industriei auto. Prezent pe piaţa românească în anii '70 cu acordul de licenţă pentru Dacia 1100 şi Dacia 1300, Renault a revenit în România odată cu privatizarea Automobile Dacia. De atunci încoace, în 15 ani, cu investiţii de 2,3 miliarde de euro, am creat tot lanţul de activităţi necesare pentru conceperea, fabricarea şi vânzarea unei maşini (studii de piaţă, design, inginerie, fabricaţie, comercializare, finanţare, post-vânzare).

Reporter: Ce părere aveţi despre lansarea programului "Prima Maşină" şi care credeţi că va fi impactul acestuia asupra vânzărilor Dacia?

Nicolas Maure: Programul "Prima Maşină", care va începe efectiv peste câteva zile, este foarte util pentru că va facilita achiziţia unei prime maşini noi de către persoane fizice, prin condiţii de creditare mai bune. Dacia şi Renault au o gamă de vehicule adaptată aşteptărilor clienţilor şi adecvată condiţiilor acestui program. În plus, RCI leasing este desigur implicat pentru aspectele de finanţare şi asigurări.

Reporter: Ce măsuri veţi lua pentru păstrarea competitivităţii uzinelor de la Mioveni, astfel încât acestea să nu piardă proiecte viitoare în concurenţa cu uzinele Renault din Turcia şi Maroc?

Nicolas Maure: Obiectivul nostru este de a face totul pentru a păstra competitivitatea industrială a României, urmând politica de creşteri salariale moderate, de creştere a productivităţii - atât a noastră, cât şi a furnizorilor, precum şi de lărgire a perimetrului geografic pentru achiziţii.

De asemenea, planificăm creşterea nivelului de automatizare în cele două uzine (Uzina Vehicule Dacia şi Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia) în anumite sectoare. Aceasta devine profitabilă dacă ţinem cont de scăderea costurilor soluţiilor tehnice (automatizare frugală), pe de o parte, şi de nivelul salariilor, pe de alta. Competitivitatea este esenţială pentru păstrarea volumului de muncă pe platforma industrială, pentru 3 schimburi, şi pentru a ni se aloca proiecte noi, atât de vehicule, cât şi de organe mecanice.

Suntem foarte atenţi la propunerile de revizuire a Codului Muncii şi a Codului pentru Dialog Social, propuneri care conţin numeroase elemente de regres faţă de legile votate în 2011 şi care ne-ar face să ne reducem nivelul activităţilor în România. Ne-am transmis punctul de vedere referitor la aceste propuneri prin intermediul Concordia şi Coaliţia.

În schimb, estimăm propunerile făcute pentru modificarea Codului Fiscal ca mergând într-o direcţie bună.

Reporter: Cum caracterizaţi infrastructura rutieră din România? Când credeţi că se va face autostrada Piteşti -Sibiu?

Nicolas Maure: România este o ţară importantă pentru Renault. După cum vă spuneam deja, Renault a investit 2,3 miliarde de euro pentru modernizarea sistemului industrial de la Mioveni, pentru crearea Centrului Tehnic Titu, pentru dezvoltarea gamei "Entry" (Logan, Sandero, Duster) şi a reţelei de dealeri Dacia şi Renault. Infrastructura este un element-cheie pentru buna desfăşurare a activităţilor noastre, atât în amonte - adică aprovizionarea uzinelor şi a furnizorilor, cât şi în aval, pentru expedierea vehiculelor.

În fiecare săptămână, 2100 de camioane (TIR) cu marfă de la Dacia şi de la furnizorii noştri tranzitează ruta Piteşti-Nădlac, cu un timp de transport de până la 10 ore, neluând în calcul dificultăţile specifice sezonului hibernal. Am calculat că acestea ar duce la un cost suplimentar pentru Dacia de 30 de euro/vehicul, un cost important mai ales dacă facem comparaţia cu Marocul, unde uzina de la Tanger beneficiază de acces direct la port pentru exporturile către Europa.

Apreciem orientările trasate în Master Plan, şi anume de a face din tronsonul Piteşti-Sibiu un proiect prioritar de autostradă. Dar trebuie accelerată viteza de realizarea a studiilor premergătoare şi apoi a tronsonului.

Reporter: Ce soluţii aţi găsit pentru a păstra un nivel ridicat al producţiei şi a evita grevele cu salariaţii?

Nicolas Maure: După cum vă spuneam deja, facem totul pentru a ne păstra competitivitatea şi a menţine un nivel al producţiei suficient de ridicat pentru 3 schimburi la Mioveni. Deocamdată, nivelul producţiei este stabil, dar trebuie să fim atenţi să-l menţinem în anii următori, în special în 2016 şi 2017. De aceea, sperăm să avem un dialog social constructiv cu partenerul nostru social, Sindicatul Automobile Dacia (SAD), cu care dorim să încheiem un contract colectiv de muncă pe 2 ani, începând cu luna ianuarie 2016.

Reporter: Care sunt planurile companiei pe acest an, referitoare la concedieri sau angajări?

Nicolas Maure: Anul acesta vom recruta cu precădere absolvenţi de studii superioare pentru inginerie şi pentru activităţile noastre de servicii pe care le oferim Grupului la nivel internaţional. Posturile vacante, în mai multe domenii, se pot găsi pe siteurile noastre internet şi, ca în fiecare an, vom fi prezenţi şi la târgurile de recrutare. În ceea ce priveşte muncitorii - mai sunt 700 de contracte pe perioadă determinată la Mioveni, dar nevoia de personal este în scădere. Încercăm să vedem ce soluţii ar fi posibile pentru a ajusta numărul de salariaţi asigurând totodată şi reînnoirea generaţiilor.

Reporter: Care este strategia de dezvoltare Dacia pe termen lung şi mediu?

Nicolas Maure: În doar 10 ani, Dacia s-a transformat dintr-o marcă locală, vândută cu precădere pe piaţa din România, într-un constructor european recunoscut, cu o cotă de piaţă de 2,5%.

Creşterea este mulţumitoare, dar ne creează şi obligaţii.

Strategia de viitor vizează satisfacţia clienţilor: să continuăm să le oferim vehicule adaptate nevoilor din punct de vedere performanţă, prestaţii şi preţ.

Din punct de vedere comercial în România, trebuie să revenim rapid la nivelul pe care-l avea piaţa de vehicule noi înainte de criza din 2008, menţinând leadership-ul Dacia pe fiecare segment de piaţă pe care este prezentă.

Uzina de la Mioveni nu are o poziţie puternică pe termen lung dacă nu reuşeşte să-şi realizeze o parte semnificativă din vânzări pe piaţa internă. În prezent 92% din producţie este exportată, cifra nefiind sustenabilă. Obiectivul nostru este de a ajunge la 80% pentru export şi 20% pentru piaţa internă până în 2017 sau 2018 cel târziu.

Reporter: Cum credeţi că va influenţa programul REMAT vânzările de vehicule noi pe piaţa din România până în 2015?

Nicolas Maure: Întâi şi-ntâi miza pentru mediul înconjurător este majoră: sunt 3,3 milioane de vehicule vechi de 9 ani sau mai mult care încă circulă pe străzile din România. Parcul auto din România este cel mai bătrân din Europa. Remat permite să se facă "curăţenie" în acest parc, având astfel un impact semnificativ asupra emisiilor de gaze poluante, dar şi asupra securităţii rutiere.

Considerăm că programul RABLA este de asemenea vital pentru toţi actorii vizaţi: furnizori, producători şi distribuitori. Am putut să-i vedem efectele pozitive în 2014 când până la finele lunii octombrie se vânduseră 2000 de tichete, ale căror gestionare a fost perfect condusă de AFM. Pentru 2015, ne aşteptăm ca programul să demareze efectiv cel mai târziu la sfârşitul lui aprilie şi să fie puse în circulaţie 25.000 - 30.000 de tichete, pentru a amplifica efectele pozitive.

Reporter: Când veţi lansa primele modele cu transmisie automată pe plan local?

Nicolas Maure: Gama Renault propune deja transmisii automate, cu dublu ambreiaj (EDC), variaţie continuă (CVT) sau cutii robotizate (AMT) pentru toată gama.

În ceea ce priveşte gama Dacia, constatăm o creştere a cererii de transmisii automate în Europa şi în afara Europei faţă de ultimii ani. Este însă prea devreme să anunţăm noutăţi...

Reporter: Care este cifra de afaceri şi profitul pe 2014? Care sunt previziunile dumneavoastră pentru anul în curs?

Nicolas Maure: Rezultatele financiare ale Grupului Renault au fost publicate. Rezultatele Automobile Dacia SA vor fi comunicate curând, după adunarea generală a acţionarilor.

Reporter: Care este bugetul de investiţii pentru anul în curs şi care sunt proiectele?

Nicolas Maure: Nu comunicăm această informaţie, dar pot să vă asigur că Renault şi Dacia îşi continuă proiectele în România, atât în ceea ce priveşte reînnoirea gamelor de produse şi ale mijloacelor de producţie, cât şi referitor la noi activităţi industriale, în special pentru organe mecanice, cu efecte pozitive pentru locurile de muncă.

"Deocamdată, nivelul producţiei este stabil, dar trebuie să fim atenţi să-l menţinem în anii următori, în special în 2016 şi 2017".

Articol preluat din Bucarest Hebdo.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb