Grupul farmaceutic ungar Gedeon Richter a investit peste 50 milioane dolari în România de la achiziţia fabricii Armedica din Târgu Mureş, în 1998, în facilităţi de producţie, laboratoare de controlul calităţii, dezvoltarea de produse şi logistică.
În prezent, compania derulează un proiect de investiţii cofinanţat din fonduri europene, cu o valoare totală de 15,35 milioane lei (4,6 milioane dolari).
Gedeon Richter a început, din 2006, a început să facă achiziţii pe partea de retail şi distribuţie. În prezent, grupul deţine pe plan local fabrica de la Târgu Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm, cele trei companii cumulând aproape 1.400 de angajaţi.
"Ponderea exporturilor a avut un trend ascendent în ultimii ani. Principalele destinaţii sunt statele din Uniunea Europeană şi CIS (Comunitatea Statelor Independente - n.r.)", a arătat Erik Bogsch, directorul general al grupului, citat de Mediafax.
Anul trecut, vânzările Gedeon Richter în România au crescut cu 1,4% faţă de 2011, la 131,4 milioane de euro, evoluţia fiind susţinută de distribuţie şi retail. Operaţiunile din România au generat peste 11% din cifra de afaceri consolidată grupului (de 1,13 miliarde euro - n.r.), astfel că piaţa a ocupat prima poziţie între statele din Uniunea Europeană unde activează şi a doua poziţie în clasamentul tuturor pieţelor pe care este prezent Gedeon Richter, fiind devansată de Rusia.
Activităţile de distribuţie şi retail din România au generat 85% din totalul vânzărilor pe piaţa locală, respectiv 112,2 milioane de euro (circa 500 de milioane de lei). Rezultatul a fost cu 2,2% mai mare în euro şi cu 7,3% mai mare în lei, faţă de 2011.
Divizia de producţie de medicamente a consemnat vânzări în urcare cu 0,6% anul trecut, la 31,3 milioane de euro. În lei, creşterea a fost de 5,8%, la 139,4 milioane de lei. Pe segmentul produselor pentru sănătatea femeilor, compania a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 2,7% anul trecut, la 7,3 milioane de euro.
Pentru acest an, grupul ungar estimează o creştere de până la 5% pe piaţa românească. În primul semestru, vânzările au crescut cu 8%, comparativ cu perioada similară din 2012, la 71,2 milioane euro.