Asociaţia Dealerilor de Marcă Seat (ADM Seat) şi-a manifestat îngrijorarea faţă de securitatea investiţiilor realizate şi de faptul că scăderea activităţii ar putea duce la reduceri drastice de personal sau chiar la închiderea unor companii, motiv pentru care solicită menţinerea taxei auto.
Potrivit preşedintelui ADM Seat, Sorin David, continuarea importului de maşini vechi ar avea efecte catastrofale asupra celor 21 de membri ai asociaţiei, dealeri în principalele oraşe din ţară, şi, în general, asupra industriei auto, cu efecte foarte grave şi pe orizontală.
"Credem că este în interesul statului român să-şi protejeze atât mediul înconjurător, sănătatea cetăţenilor şi a copiilor, dar şi locurile de muncă actuale în această perioadă nefastă pe care o traversăm", a declarat, vineri, domnul Sorin David, citat de Agerpres.
Principalele argumente invocate de acesta se referă la scăderea drastică a vânzărilor în ultimele luni, puternic afectate de importul masiv de autoturisme vechi de pe pieţele vest-europene, ca urmare a modificării, de la 1 iulie 2008, a taxei de primă înmatriculare.
Fiind într-o stare tehnică precară, a arătat Sorin David, aceste autoturisme reprezintă un pericol pentru participanţii la trafic, poluează prin gradul ridicat de noxe pe care le emit, iar bugetul statului nu câştigă de pe urma importurilor acestor maşini, de multe ori fiind chiar eludată plata TVA. De asemenea, multe dintre ele se repară în service-uri neautorizate, care de obicei activează în "zona gri" a economiei.
În anul 2008, cifra de afaceri realizată de dealerii Seat a depăşit 300 de milioane de lei, existând peste 1.000 de angajaţi.