Austriecii de la Austrian Post Group au finalizat, în această lună, achiziţia integrală a companiei româneşti PostMaster, după ce, anul trecut, aceştia au cumpărat un pachet de 26% din acţiunile societăţii autohtone, au anunţat, ieri, reprezentanţii grupului, în cadrul unei conferinţe de presă. Aceştia nu au făcut public preţul tranzacţiei.
Preluarea reprezintă o nouă etapă din strategia de creştere a grupului şi un angajament faţă de una dintre cele mai mari pieţe din Europa Centrală şi de Est, în contextul unei oportunităţi majore - sfârşitul monopolului pentru segmentul serviciilor poştale sub 50 de grame, deţinut de compania naţională de poştă, potrivit oficialilor companiei.
Andreas Dragosits, Senior Vice President CEE Mail Austrian Post Group, a declarat: "Prin achiziţia integrală a PostMaster, continuăm să ne dezvoltăm în regiune. Activăm în Bulgaria, Croaţia, Polonia, Slovacia şi Ungaria, iar de acum avem o prezenţă şi mai puternică în România. Această decizie consolidează poziţia noastră unică şi extinsă în Europa Centrală şi de Est şi reprezintă expresia viziunii Austrian Post de a deveni principala alternativă în domeniul poştal din regiune, oferind servicii noi şi inegalabile".
Mihai Preoţescu, Manging Director PostMaster şi unul dintre cei care au pus bazele companiei, a explicat: "Lucrăm de un an împreună cu Austrian Post, iar acum suntem perfect pregătiţi pentru oportunitatea majoră oferită de momentul liberalizării. Conform estimărilor noastre, piaţa serviciilor poştale sub 50 de grame din România totalizează 400 de milioane de trimiteri pe an, iar noi ţintim să obţinem o cotă de piaţă considerabilă în 2013. Dorim să transmitem companiilor mesajul că de acum înainte vor putea beneficia de servicii mai bune la costuri mai reduse. Pe lângă reţeaua extinsă, care acoperă 95% din populaţie, abordarea noastră include identificarea instrumentelor adecvate pentru nevoile clienţilor, anterior procesului de distribuţie, şi, de asemenea, monitorizarea constantă, raportarea, controlul şi evaluarea livrărilor, operaţiuni care nu sunt acoperite în acest moment în totalitate de competiţie".
• Compania vizează investiţii de 1 milion de euro, în 2012
Mihai Bălaj a afirmat: "Investiţiile noastre în 2012 vor atinge aproximativ 1 milion de euro, iar pentru 2013 ne propunem să aliniem investiţiile cu obiectivele de business, care includ o prezenţă puternică în segmentul serviciilor poştale, precum şi cu legislaţia în domeniu, care urmează să fie comunicată de autorităţi. Anul viitor avem ca obiectiv să dezvoltăm şi pachete de servicii adaptate clienţilor şi pieţei. De asemenea, reţeaua internaţională Austrian Post Group ne va oferi noi oportunităţi de afaceri, mulţumită posibilităţii de a colabora cu clienţii care sunt prezenţi la nivel regional".
• Estimare 2013: Creştere cu 10% a cifrei de afaceri
PostMaster estimează că anul viitor îşi va creşte cifra de afaceri cu cel puţin 10%. În 2011, PostMaster a obţinut o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.
Bălaj a argumentat: "Investiţiile noastre în 2012 vor atinge aproximativ 1 milion de euro, iar pentru 2013 ne propunem să aliniem investiţiile cu obiectivele de business, care includ o prezenţă puternică în segmentul serviciilor poştale. Anul viitor, avem ca obiectiv să dezvoltăm şi pachete de servicii adaptate clienţilor şi pieţei. De asemenea, reţeaua internaţională Austrian Post Group ne va oferi noi oportunităţi de afaceri, mulţumită posibilităţii de a colabora cu clienţii care sunt prezenţi la nivel regional".