Grupul Agricover a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri consolidată de 636,6 milioane lei, faţă de 419,9 milioane lei în 2009, potrivit unui comunicat de presă.
"În 2010, cifra de afaceri brută a Grupului Agricover a crescut cu 52%, iar profitul brut cu 101%", a arătat Robert Arsene, Director General al Grupului Agricover.
Obiectivele financiare ale Grupului pentru anul 2011 prevăd creşterea cifrei de afaceri cu minim 21% faţă de anul precedent şi creşterea profitului cu 20%. "Pentru anul curent, pe fondul unei uşoare creşteri economice, urmărim să ne consolidăm business-ul şi parteneriatele - atât cu fermierii, cât şi cu industria procesatoare - urmând o politică prudentă şi concentrându-ne o bună parte din atenţie asupra celor noi trei linii de business lansate anul trecut. Ne-am lansat într-un sector nou- zootehnia- şi urmărim ca, într-un timp cât de scurt posibil, să le oferim fermierilor din acest domeniu aceeaşi gamă largă de servicii integrate ca şi celor din sectorul vegetal, dovedit fiind - în ani de zile- faptul că este o abordare care foloseşte tuturor părţilor implicate- fermieri, procesatori şi Grupul Agricover", a arătat Robert Arsene.
Divizia Distribuţie a realizat 34% din cifra de afaceri a Grupului, în 2010, şi a marcat o creştere proprie de 29%, dintre input-urile distribuite (seminţe, în-gră-şăminte şi produse fitosanitare) cea mai mare creştere realizând-o în-gră-şămintele. De alt-fel, anul trecut, cota de piaţă a diviziei Distribuţie a crescut cu 8%, ocupând locul al doilea pe piaţa de distribuţie inputuri conform studiilor realizate de Kleffmann, numărul fermierilor- clienţi ajungând în 2010 la 2.300.
Divizia Cereale a înregistrat la rândul său o creştere importantă a cifrei de afaceri în 2010, comparativ cu 2009, respectiv de 63%, ceea ce reprezintă 59% din cifra de afaceri a Grupului. "Evoluţia s-a datorat atât dezvoltării portofoliului de clienţi şi măririi volumului de achiziţii, cât şi creşterii preţurilor produselor agricole", a precizat Robert Arsene.
Afacerile Grupului Agricover s-au dezvoltat anul trecut în toate regiunile României; astfel, faţă de anul precedent, în 2010, cea mai mare creştere a vânzărilor de input-uri pentru agricultură a fost marcată pe regiunea Banat-Crişana, respectiv 53%. În ceea ce priveşte achiziţiile de cereale, cea mai mare creştere a volumelor de cereale achiziţionate faţă de 2009 a fost în zona de Sud a României (Muntenia şi Oltenia), cu peste 21%.
Între serviciile integrate furnizate de Grupul Agricover fermierilor, finanţarea ocupă un loc din ce în ce mai important, aşa încât anul trecut compania Agricover Credit IFN a marcat o creştere a plasamentelor de 84%.
De altfel, extinderea gamei de servicii integrate oferite fermierilor a fost o direcţie de acţiune şi în 2010, conducând la lansarea diviziei de distribuţie de motorină: "În 2011 avem planuri ambiţioase pentru divizia de motorină, aceasta având prevăzută o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în acest an, astfel încât să ajungă la cca 8-10% din cifra de afaceri a Grupului", a precizat Robert Arsene.
Tot anul trecut şi-au început activitatea Agricover Vet (distribuţie de ingrediente premium pentru furaje, suplimenţi alimentari etc.) şi Agricover Food (comerţ cu animale vii, comerţ cu carne etc).