Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a înregistrat în primul semestru din 2013 o creştere a cifrei de afaceri cu peste 20%, depăşind 9,5 milioane lei, faţă de cele 7,5 milioane lei din aceeaşi perioadă a lui 2012.
Factorii pe care se sprijină evoluţia pozitivă a afacerilor Domeniile Ostrov au fost, potrivit oficialilor companiei, atât creşterea calităţii vinurilor de la an la an, şi asta datorită investiţiilor masive în replantaţii de viţă de vie din ultimii ani, cât şi creşterea sectorului HoReCa. Ponderea sectorului HoReCa este de 30% din totalul vânzărilor din prima jumătate a anului, în creştere cu 10% faţă de anul trecut, restul de 70% fiind reprezentat de sectorul de retail.
Oana Belu, acţionar al Domeniile Ostrov, a declarat: "Premisele acestei creşteri au fost în primul rând investiţiile masive din ultimii ani şi creşterea prezenţei noastre în HoReCa. Astfel, acum avem pe rod toată suprafaţa de vie, avem calitatea dorită, dar producem şi cantităţi considerabil mai mari de vin DOC şi IG. Un rol important l-a avut şi creşterea sectorului HoReCa şi noua gamă de vinuri premium baricate care cuprinde cinci sortimente, toate grupate sub denumirea Domeniile Ostrov Reserve, pe care piaţa românească a început să le aprecieze din ce în ce mai mult".
Pentru sfârşitul lui 2013 oficialii companiei estimează menţinerea creşterii de 20% înregistrată în 2012 şi în primul semestru din 2013, urmând să ajungă la un nivel de 19 milioane de lei cu cantitate estimată de 7,5 milioane litri de vin, faţă de cele 16 milioane de lei din 2012.
Oana Belu a spus: "Pe lângă investiţiile în replantări şi achiziţionarea de capacităţi de producţie cu tehnologii de ultimă generaţie, un rol important în evoluţia pozitivă a avut-o consumatorul final care şi-a reeducat gustul şi abordarea când vine vorba de alegerea vinului. În acest sens se poate observa o tendinţă de creştere în zona soiurilor, în detrimentul vinului de masă şi faptul că vinurile demiseci şi seci cresc în pondere de la an la an".
"Domeniile Ostrov" reprezintă brandul "umbrelă" sub care se comunică gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1300 de hectare. Alături de podgoria de viţă de vie, compania mai deţine 500 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume. Vinurile Domeniile Ostrov sunt listate în lanţurile de magazine Metro, Real, Carrefour, Mega Image, Lidl, Cora şi Kaufland.
Gamele de vin comercializate de Domeniile Ostrov sunt: Vinăria Ostrov - Terasele Dunării IG, Premiat, Cosa Di Vino, Domeniile Ostrov - Oltina D.O.C, Domeniile Ostrov Reserve sau gama de vinuri istorice: Cetatea Durostorum, Pacuiul lui Soare şi Canaraua Fetii.