DUPĂ CE COMISIA EUROPEANĂ A DUS ROMÂNIA ÎN FAŢA CJUE Guvernul vrea integrarea de urgenţă a sistemului feroviar în spaţiul unic european

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 28 iulie 2016

Guvernul vrea integrarea de urgenţă a sistemului feroviar în spaţiul unic european

Guvernul a avizat ieri transpunerea Directivei Europene pentru integrarea sistemului feroviar în spaţiul feroviar unic european, urmând ca documentul să fie transmis Parlamentului pentru aprobare în procedură de urgenţă, potrivit unui anunţ al Ministerul Transporturilor, citat de Agerpres.

Documentul prevede o serie de reglementări pentru toate sectoarele domeniului feroviar, şi anume: reguli privind finanţarea şi administrarea infrastructurii feroviare; reguli privind licenţierea şi activitatea operatorilor feroviari; reguli privind stabilirea şi perceperea tarifelor pentru utilizarea infrastructurii feroviare; reguli privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi accesul la infrastructura feroviară şi la infrastructurile de servicii; reguli privind funcţionarea organismului naţional de supraveghere în domeniul feroviar.

MT precizează că, prin implementarea acestui cadru legislativ, infrastructura feroviară va avea multiple beneficii economico-sociale, respectiv creşterea competitivităţii transportului feroviar de călători şi de mărfuri pe piaţa internă a serviciilor de transport, consolidarea sistemului naţional de servicii publice de transport feroviar de călători şi creşterea eficienţei atragerii de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar.

Nu în ultimul rând, implementarea directivei va contribui la consolidarea activităţii administratorilor şi a operatorilor de transport feroviar, pentru a răspunde mai bine necesităţilor pieţei şi pentru a stimula cooperarea transfrontalieră dintre sistemele feroviare, la reducerea consumului de produse petroliere în sectorul transporturi, ca efect al promovării unui mod de transport mai eficient energetic precum şi la limitarea cheltuielilor bugetare în domeniul protecţiei mediului şi în domeniul sănătăţii, ca efect al promovării unui mod de transport mai puţin poluant şi mai sigur.

Potrivit MT, termenul limită pentru transpunerea Directivei 34 a fost 16 iunie 2015.

În urma discuţiilor purtate între Ministerul Transporturilor şi Comisia Europeană, de la instalarea în funcţie a actualului Guvern, România s-a angajat să adopte în Parlamentul României proiectul de lege pentru transpunerea Directivei 2012/34/UE până în luna octombrie 2016. Termenul intermediar asumat pentru avizarea proiectului de către Guvern era luna mai 2016.

Din cauza neîndeplinirii etapei intermediare, Comisia Europeană a decis transmiterea cazului către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.

"Întârzierea privind supunerea spre avizare de către Guvern a proiectului de act normativ a fost cauzată de complexitatea procesului de avizare interministerială, necesară pentru a putea avea garanţia unei transpuneri corecte în legislaţia românească a Directivei. În plus, actul a necesitat şi aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării - avizare primită în şedinţa din data de 26.06.2016 a CSAT. Partea română va înştiinţa Comisia Europeană despre avizarea proiectului de lege în şedinţa Executivului de astăzi şi despre ultima etapă care mai trebuie parcursă. Astfel, sunt create condiţiile ca termenul final asumat pentru adoptarea actului normativ de către Parlament - octombrie 2016, să fie respectat", precizează MT.

Comisia Europeană a decis vineri, 22 iulie, să trimită România, Grecia şi Luxemburg în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) pentru netranspunerea în legislaţiile naţionale a Directivei privind spaţiul feroviar unic european, a anunţat Executivul comunitar într-un comunicat de presă.

Comisia va solicita Curţii de Justiţie să impună României, Greciei şi Luxemburgului plata unei penalităţi zilnice până când directiva este transpusă în totalitate în legislaţia naţională. Comisia propune penalităţi zilnice de 30.310,80 euro pentru Grecia, de 8.710,00 euro pentru Luxemburg şi de 29.091,40 euro pentru România.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Tren Bucuresti-Paris cand mergem noibe ok ca suntem obisnuiti dar cand vin straini si le rup nasul la Wc-urile din tren, curent, tren inghetat, vagoane din '70.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb