Egiptul, cel mai mare importator de grâu din lume, a cumpărat, în urma unei licitaţii, 240.000 de tone de grâu din Rusia şi România, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.
Autoritatea Generală pentru Aprovizionare (GASC) din Egipt a achiziţionat 60.000 tone de grâu din Rusia la preţul de 261,94 dolari pe tonă de la Louis Dreyfus şi aceeaşi cantitate la preţul de 262,50 de do-lari pe tonă de la Cargill Inc.
De asemenea, Egiptul a cumpărat 60.000 tone de grâu din România, la preţul de 262,50 dolari pe tonă de la Toepfer International şi aceeaşi cantitate, la acelaşi preţ, de la Viterra.
În România, potrivit datelor MADR (Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale), până în prezent s-au recoltat 6,8 milioane de tone de grâu, cu peste un milion de tone de grâu faţă de recolta din 2010.
Luna trecută, Ministerul Agriculturii din Rusia a revizuit în creştere prognozele privind producţia de cereale şi pe cele privind exportul în anul agricol 2011-2012.
Astfel, se estimează că Rusia va exporta 18 milioane de tone de cereale deoarece producţia de cereale a ţării ar putea ajunge la 85-90 milioane de tone în perioada iulie 2011-iulie 2012, a anunţat ministrul rus al Agriculturii, Yelena Skrynnik.
Anterior, Ministerul Agriculturii din Rusia prognozase că producţia de cereale va ajunge la 85 milioane de tone, iar exporturile vor urca la 15 milioane de tone.
Anul trecut, confruntată cu o secetă şi o caniculă fără precedent şi cu incendiile provocate de acestea, Rusia şi-a redus estimările făcute în august 2010 referitoare la recolta de cereale până la 60-65 milioane tone, faţă de 95 milioane tone cât prognoza iniţial. În consecinţă, din 15 august 2010, guvernul rus a introdus un embargo la exporturile de cereale până în decembrie, pe care l-a prelungit ulterior până pe 1 iulie 2011. Acest embargo a dus la creşterea preţului grâului, Rusia fiind unul dintre primii exportatori mondiali ai acestui produs.
În 2009, Rusia - al treilea exportator mondial de grâu - a exportat 21,4 milioane de tone de cereale şi a lansat o amplă campanie pentru creşterea cotei sale pe piaţa internaţională.