Conducerea Asociaţiei Producătorilor de Betoane din România (APBR) susţine că, anul trecut, vânzările de betoane au crescut, faţă de 2006, cu circa 20%, la 10 milioane mc. Preşedintele APBR, Bruno Roux (Preşedinte - Director General al "Lafarge Agregate Betoane" SA), ne-a precizat că piaţa va înregistra, în acest an, o creştere similară de 15-20% a vânzărilor.
Domnia sa ne-a declarat că analizele disponibile arată că dezvoltarea pieţei construcţiilor pe segmentul rezidenţial a influenţat şi va continua să aibă un impact pozitiv asupra industriei betoanelor. La sporirea vânzărilor a contribuit şi preferinţa utilizatorilor pentru cumpărarea betonului gata preparat în staţii. Prin urmare, este evidentă tendinţa consumatorilor individuali de a contracta servicii profesioniste.
Potrivit preşedintelui APRB, şi piaţa betoanelor se confruntă cu probleme precum forţa de muncă deficitară, multitudinea reglementărilor privind operarea staţiilor şi lipsa controlului în ceea ce priveşte implementarea legislaţiei existente. APBR este o organizaţie patronală şi profesională care reuneşte, în prezent, şase importanţi producători de betoane, "Alas", "Carpat Beton", "Holcim", "General Beton", "Lafarge" şi "Readymix". Aceştia deţin aproximativ 70 de staţii de betoane în toate regiunile ţării şi au, după estimările organizaţiei, circa 30% din piaţa de betoane. Acest segment al sectorului construcţiilor este foarte fragmentat, cu mulţi actori locali, şi cuprinde, în total 200-300 de societăţi.
APBR are ca principale obiective promovarea standardelor tehnice şi de calitate în producerea betoanelor, promovarea metodelor de operare care minimizează impactul asupra mediului înconjurător şi formarea profesională a angajaţilor.