Electromagnetica (ELMA) are capacitatea de a asigura întregul necesar naţional de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, însă dezvoltarea infrastructurii naţionale şi a companiei este împiedicată de faptul că ţara noas-tră nu are nicio filosofie privind electromobilitatea, ne-a declarat Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica.
Domnia sa ne-a precizat: "Treaba României este să-şi facă o filosofie, un plan naţional, privind infrastructura de electromobilitate, oricare ar fi ea. Să o facă şi să o publice. În prezent, toată lumea vede drept centrală problema automobilului electric, deşi este accesibil pentru oricine să aibă o maşină electrică. Problema adevărată e că de cele mai multe ori rămâi în ea. Dacă vrei să te duci la Constanţa, cu maşina electrică, ce faci?! Din cauza asta trebuie realizată infrastructura, care va fi un mare consumator de energie electrică. Un alt element important este să fie adusă de-a lungul căilor de trans-port".
Directorul general al companiei care desfăşoară activităţi de producţie şi servicii în domeniul energiei electrice ne-a mai precizat că ţara noastră nici măcăr nu îşi propune dezvoltarea unei astfel de infrastructuri pentru electromobilitate, domnul Scheuşan considerând că este de asemenea nevoie de organizarea unei pieţe care să dea posibilitatea celor interesaţi să activeze pe această piaţă, atât cumpărătorilor, cât şi vânzătorilor.
"Dar cineva trebuie să sape. Să se gândească, să observe că există o bună oportunitate de a dezvolta o afacere pe acest segment, cu actori români. Noi avem capacitatea să electrificăm toată Romania pentru electromobilitate, doar că trebuie alcătuit un program, gândit în toate ramurile lui. Unde s-ar produce energia pentru aşa ceva, care ar fi costurile, cum s-ar taxa, care ar fi accizele şi aşa mai departe", ne-a spus Eugen Scheuşan.
Acesta a mai subliniat că alte ţări se ocupă puternic de electromobilitate şi au planuri foarte clare: "Industriaşii din auto spun foarte clar până când au de gând să mai producă automobile clasice, când trec la cele electrice, câte modele îşi propun, în timp ce cei care construiesc staţiile de încărcare au planurile lor, în funcţie de industria auto. În Germania există un minister al planificării, unde cel din auto spune că va construi automobile cu baterie de 150 kV, iar celui care se ocupă cu staţiile de încărcare i se spune să construiască staţii pe măsură. În acelaşi timp, celor cu reţelele electrice, dacă se face o parcare cu 10 staţii de câte 150 kV, deja vorbim de 1,5 MW şi se întreabă acel actor dacă suportă reţeaua electrică. Cu producătorii se gândeşte un surplus energetic care să fie dat în sistem peste 10 ani, iar toată lumea se întrepătrunde. La noi ...".
Totodată, domnul Scheuşan a mai notat că programul Rabla Plus, prin care se acordă bani populaţiei pentru a-şi cumpăra maşini electrice este o activitate nu în slujba ţării noastre, ci a companiilor care vând automobilele electrice.
"Statul Român nu ar trebui să se ocupe de vânzarea automobilelor, aia este treaba firmelor care le produc, care pot veni cu credite de acasă şi cu alte măsuri (pentru a-şi stimula vânzările), indiferent de existenţa programului Rabla, pentru că trebuie să facă ceva ca să-şi vândă produsul", a spus reprezentantul Electromagnetica.
Acesta a conchis spunând: "În prezent, toată lumea crede că energia pentru reîncărcat automobile este gratuită şi că aşa va fi şi în viitor. Nu se poate aşa".
1. elma nu elgs
(mesaj trimis de cip în data de 15.04.2019, 01:25)
Simbolul este elma...elgs e electroarges
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 15.04.2019, 09:35)
Mulţumim pentru observaţie.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.06.2019, 15:34)
D-nule Eugen Scheuşan ce ne spui tu noua sunt povesti !! nu avem drumuri ,autostrazi, pana la infrastructura moderna mai este cale lunga
mai bine ai face sa te uiti in gradina ta sa aduci ceva contracte ptr ca la bursa e in cadre libera ELMA