Fabrica de automobile de la Craiova nu va întrerupe relaţiile comerciale cu GM Daewoo

Ziarul BURSA #Companii #Auto / 10 ianuarie 2005

Fabrica de automobile de la Craiova nu va întrerupe relaţiile comerciale cu compania GM Daewoo, a declarat, la sfîrşitul săptămînii trecute, noul director de relaţii publice al societăţii Daewoo Automobile România, Valeriu Gîrlea.

Referindu-se la comentariile legate de faptul că Daewoo Ro-mânia mai poate produce autoturisme sub marca Daewoo numai pînă în octombrie 2005, Valeriu Gîrlea a afirmat că această dată nu are relevanţă pentru activitatea fabricii de la Craiova, fiind doar asociată cu declar-aţiile reprezentanţilor companiei General Motors, la sfîrşitul anu-lui 2002, la preluarea constructorului sud-coreean Daewoo Motor.

Reprezentanţii GM au precizat la acel moment că noua companie - GM Daewoo - va livra timp de trei ani componente fabricilor din străinătate, la care Daewoo Motor deţine participaţii (deci inclusiv pentru fabrica de la Craiova) şi care nu au fost incluse în tranzacţia de preluare.

"Licenţa Daewoo Motor pentru fabrica de la Craiova nu are o dată limită. Pînă la o anumită dată am plătit redevenţe companiei coreene, iar acum nu mai plătim", a spus Valeriu Gîrlea.

El a adăugat că relaţiile comerciale între Daewoo România şi GM Daewoo sînt în creştere, fabrica de la Craiova furnizînd componente pentru motoare şi primind, la rîndul său, componente pentru modelele pe care le realizează, gradul de integrare locală a producţiei fiind de circa 60%.

Compania sud-coreeană Daewoo Motor a dat faliment în 2002, "sufocată" de datorii. Gigantul american General Motors a cumpărat o parte dintre centrele de producţie ale Daewoo, nu şi fabrica de la Craiova, fiind în prezent titularul mărcii Daewoo. În momentul preluării companiei coreene, GM a anunţat că nu este interesat de fabrica de la Craiova.

De la acel moment, rezultatele de vînzări ale Daewoo România au cunoscut însă o tendinţă cres-cătoare, graţie unei politici adecvate de preţuri, compania ocupînd poziţia a doua pe piaţa auto din România, după Dacia - Renault.

În prezent, Daewoo România este concurată pe piaţa autoh-tonă chiar de produsele GM Da-ewoo, lansate oficial în România sub denumirea Chevrolet, la sfîrşitul anului 2003, autoturis-mele fiind produse de fostele fabrici Daewoo cum-pă-rate de GM. Viitorul fabricii de la Craiova reprezintă una din problemele cu care se confruntă autorităţile de la Bucureşti, statul român fiind acţionarul majoritar al Daewoo Ro-mânia, prin Ministerul Economiei şi Comerţului - Oficiul Participaţiilor Sta-tului şi Privati-ză-rii în Indus-trie. Pentru atragerea unui investitor, fabrica de la Craiova are o serie de atuuri - este un centru modern de fabricaţie, forţa de muncă este pre-gătită după standarde internaţionale şi nu există probleme sociale semnificative.

În 2005, autoturismele fabricate la Craiova vor cunoaşte o serie de îmbunătăţiri tehnice, în sensul alinierii la normele de poluare Euro III. După Cielo, care îndeplineşte încă din februarie 2004 aceste standarde, este rîndul modelelor Matiz şi Nubira să fie echipate cu motoare Euro III.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb