Ferrari a înregistrat, anul trecut, un profit net de 246 miliarde de euro, în creştere cu 5,4% faţă de 2012 (declarat oficial de companie drept cel mai bun an), iar profitul din tranzacţii a atins suma de 363,5 milioane de euro, cu 8,3% mai mult decât în anul precedent, conform unui comunicat remis azi redacţiei.
Cu toate că numărul maşinilor omologate livrate dealerilor a scăzut cu 5,4%, până la valoarea de 6,922 de exemplare, veniturile au crescut cu 5%, până la 2,3 miliarde de euro.
Rezultatele pozitive se datorează investiţiilor din ultimele 12 luni, inclusiv în programul de cercetare-dezvoltare (337 milioane de euro, cu 13 milioane mai mult decât în anul anterior). Investiţiile s-au auto-finanţat în totalitate, datorită unui flux de numerar ce a atins, anul trecut, nivelul-record de 1,36 miliarde de euro, cel mai bun rezultat din istoria companiei, se arată în comunicat.
Piaţa din SUA înregistrează un record de 2.035 maşini livrate, în creştere cu 9% faţă de anul precedent. În Europa, lider de vânzări este Marea Britanie (677 maşini omologate livrate), depăşind Germania şi Italia, care sunt în scădere. China, Hong King şi Taiwan reprezintă a doua piaţă ca mărime la nivel mondial, cu 700 de unităţi. Creşteri ale vânzărilor se mai înregistrează în Orientul Mijlociu şi Africa (8%) şi în Japonia (20%).
Firma declară că afacerile adiacente (retait, licensing şi e-commerce) au avut rezultate pozitive în creştere şi vor fi gestionate, din acest an, de o companie separată, deţinută 100% de Ferrari, cu sediul în Maranello.
Experţii evaluatori ai Brand Finance au desemnat Ferrari drept Cel mai Puternic Brand din Lume pentru al doilea an consecutiv, acordându-i calificativul de AAA+. Evaluarea de brand nu a luat în calcul doar datele financiare ale companiei, ci şi loialitatea faţă de brand, managementul clienţilor şi resursele umane, mai transmite comunicatul.