Anul trecut, economia românească a înregistrat progrese. În al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a înregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unui comunicat GfK.
Deşi previziunile economice în trimestrul al treilea au scăzut cu 2,8 puncte până la nivelul actual de 18,5 puncte, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, s-a înregistrat o creştere semnificativă de aproape 15 puncte, arată studiul.
Creşterea economică are, de asemenea, un efect pozitiv asupra aşteptărilor cetăţenilor în ceea ce priveşte veniturile. În luna septembrie, indicatorul corespunzător a crescut cu doar 2,8 puncte până la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, în contextul comparaţiei cu aceeaşi lună a anului trecut, creşterea este relativ mare, şi anume de 16 puncte.
În ciuda acestui fapt, veniturile sunt de regulă suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi. Pe cale de consecinţă, dorinţa de a cheltui în România rămâne la un nivel scăzut. Cu -6,4 puncte, aceasta continuă să se situeze în intervalul negativ, deşi o creştere de 5,1 puncte a fost înregistrată în raport cu luna iunie.
Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat în numele Comisiei Europene în toate ţările Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participă lunar la sondaj în cele 28 de ţări. Acestea sunt reprezentative pentru populaţia adultă a Uniunii Europene.