Grupul ING înregistrează un rezultat net de 1.005 milioane EUR în primul trimestru al anului 2021. Rezultatul în T12021 înainte de impozitare este de 1.463 de milioane de euro; rentabilitatea capitalurilor rămâne puternică la 15,5%. Venitul net din dobânzi este în creştere comparativ cu T42020, susţinut de rezultatul obţinut din TLTRO III (program de stimulare a creditării oferit de Banca Central Europeană), care mai mult decât a compensat presiunea generată de ratele de dobânda în scădere. Creştere solidă de 9,1% a veniturilor din comisioane faţă de anul anterior, în special datorită produselor de investiţii. T12021 a adus o scădere a costurilor de risc. Cheltuielile au fost sub control, dar au inclus unele costuri singulare în urma restructurărilor. Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 17,8 miliarde de euro în T12021, pe măsură ce fondurile TLTRO au fost folosite pentru a sprijini economia; depozitele nete ale clienţilor au crescut cu 8,1 de miliarde de euro, reflectând impactul continuu al pandemiei Covid-19 şi al măsurilor de restricţie. Baza de clienţi primari (cu venit recurent şi încă un produs utilizat) a fost stabilă la 13,8 milioane în T12021.
Steven van Rijswijk, CEO ING Group a declarat: "ING a obţinut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creştere bună a veniturilor din comisioane şi costuri de risc mai mici.
"Veniturile din comisioane au fost stimulate de creşterea produselor de investiţii, în special în Germania şi Belgia. Franciza ING şi-a demonstrat forţa în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanţarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienţilor noştri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce priveşte costurile de risc, rămânem prudenţi şi luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor.
Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienţii şi pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunităţile de creştere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală şi mobile-first ţinând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienţilor noştri. În Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numărului de sucursale şi o creştere a numărului de puncte de servicii, pentru care am alocat un provizion de restructurare. De asemenea, am anunţat că vom întrerupe activităţile bancare în segmentul de retail din Austria şi Cehia pentru a ne concentra pe pieţele în care putem obţine o poziţie şi o rentabilitate mai bune.
Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, într-un număr crescut de sectoare, pe măsură ce clienţii prioritizează din ce în ce mai mult tranziţia către sustenabilitate şi pe corelarea acestor eforturi de soluţiile de finanţare. Având un model puternic de guvernanţă socială, de mediu şi corporativă (profil ESG), suntem bine pregătiţi pentru a-i sprijini în aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată.
De asemenea, pentru a susţine planul de a deveni un lider digital axat pe date, am separat rolurile de tehnologie şi operaţiuni la nivelul consiliului de administraţie, numind un Chief Technology Officer. De asemenea, le-am urat recent bun-venit în echipă noilor directori de risc (CRO) şi Wholesale Banking (WB), care aduc perspective noi şi o experienţă diversă consiliilor noastre de administraţie şi de conducere.
Aş dori să le mulţumesc în mod special angajaţilor noştri pentru angajamentul lor continuu, flexibilitatea şi munca grea depusă pentru a ne sprijini clienţii în aceste momente dificile", a mai spus acesta.