Grupul Lindab a obţinut vânzări de 666,8 milioane de euro în anul 2009, în scădere cu 29% comparativ cu 2008. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în Europa Centrală şi de Est şi Comunitatea Statelor Independente (CSI), de 49% (de la 280,5 milioane euro la 141,2 milioane euro), arată un comunicat remis redacţiei. Prin comparaţie, regiunea nordică a scăzut cu 18%, iar Europa de Vest cu 19%. Profitul operaţional (EBIT) al grupului a scăzut, în 2009, cu 76%, ajungând la 28,6 milioane euro.
David Brodetsky, preşedinte şi director general al Grupului Lindab, a declarat: "După un declin puternic în prima jumătate a anului 2009, scăderea cererii a început acum să se redreseze şi se întrevăd semne de stabilizare pe o parte din pieţele noastre. Programul de eficientizare a capitalului s-a dovedit a fi de succes, fiind reflectat într-un bun cash flow în ultimul trimestru, dar şi pe parcursul întregului an. Mai mult decât atât, la începutul anului 2010, am încheiat un acord de sale and lease-back a facilităţilor din Luxemburg, ceea ce a generat un flux de lichidităţi de 27 milioane euro şi un câştig de capital de circa 7,1 milioane euro. Programul global de reducere a costurilor a dat roade, iar efectele sale pozitive se vor resimţi şi în 2010".
Domnia sa a precizat că, per ansamblu, estimează că cererea va rămâne slabă în următoarea perioadă: "Constatăm că vânzările din prima parte a anului 2010 la nivel de grup sunt mai mici decât perioada similară a anului trecut. Nu în ultimul rând, condiţiile grele de iarnă o să afecteze cu siguranţă vânzările din primul trimestru al acestui an".
Andrei Sulyok, director general Lindab România, a declarat: "Estimarea corectă a evoluţiei pieţei, precum şi o bugetare foarte atentă a cheltuielilor, ne-a făcut să ne atingem obiectivele de business în 2009, la nivel de România. În 2010, vom avea o politică agresivă de câştigare de cote de piaţă pe toate grupele de produse. În acest sens, vom continua susţinerea dezvoltării afacerilor partenerilor dealeri, distribuitori, constructori şi vom creşte considerabil eforturile de marketing".