Grupul Renault a început deja lucrul la a doua generaţie a automobilului Logan, şi consideră că modelul nu va avea rivali serioşi până în 2009 sau 2010, a declarat miercuri, Carlos Ghosn, CEO al alianţei Renault - Nissan, citat de Reuters.
"Nu mă aştept să apară vreun rival serios pentru Logan, până în 2009 sau 2010", a spus Carlos Ghosn care a adăugat că grupul lucrează la a doua generaţie a acestui model. "Mă simt foarte bine ştiind că avem un avantaj şi aş vrea să ni-l păstrăm", a mai spus Ghosn.
În afară de noul Logan, Ghosn mai are în proiect o maşină care să coste 3.000 de dolari. "Am avut discuţii cu indienii de la Bajaj în legătură cu maşina de 3.000 de dolari, dar suntem încă în faza în care urmază să luăm decizii", a mai spus oficialul Renault - Nissan.
Ghosn anunţase în iunie că Renault şi Nissan caută un partener indian cu care să dezvolte maşina de 3.000 de dolari şi subliniase că India este un loc ideal pentru a produce o astfel de maşină despre care a spus că ar trebui să aibă un design inovator şi un proces de producţie deosebit de cel tradiţional.
În prezent, Renault colaborează cu Mahindra&Mahindra pentru producţia Loganului în India, iar anul acesta vor fi produse aproximativ 50.000 de unităţi. Renault a deschis în India şi un centru de design săptămâna trecută.
Tata Motors, companie indiană care a demarat proiectul unei maşini super-ieftine, va prezenta în ianuarie 2008 la salonul auto de la Delhi automobilul de 100.000 de rupii (1.838 euro), maşină care ar urma să intre pe piaţă în al treilea trimestru al anului viitor.
Maşina celor de la Tata ar urma să devină cel mai ieftin automobil de serie din lume. În prezent, cea mai ieftină maşină se găseşte tot în India, şi este modelul Maruti 800, produs de Suzuki şi comercializat la un preţ mai mic de 4.000 de euro.