Hidroelectrica achiziţionează un sistem informatic integrat de tip Enterprise Resource Planning cu instrumente de analiză managerială de tip Business Intelligence, printr-un contract în valoare de 1.703.942,57 euro fără TVA, arată un comunicat al companiei remis redacţiei.
Potrivit documentului, consorţiul format din societăţile Information Business Consulting, Electrica Soluziona şi Indra a fost desemnat câştigătorul licitaţiei organizate de companie. La licitaţie au participat 11 ofertanţi, dintre care 5 ofertanţi au participat cu platforma SAP, 5 cu platforma Oracle şi 1 producător local.
Preţul total al acordului cadru de 1,7 milioane euro include valoarea ofertată a licenţelor SAP pentru un maxim de 300 de utilizatori şi 4.000 de licenţe salarizare de 502.235,41 euro, precum şi 36 de luni mententa predictivă, corectivă, adaptivă şi evolutivă, precum şi asistenţa tehnică şi suport, dar şi mentenanţa licenţelor SAP.
Ariile funcţionale stabilite în cadrul caietului de sarcini cuprind contabilitatea generală şi de gestiune, bugete şi trezorerie, aprovizionare şi desfacere, management mijloace fixe, materiale şi resurse umane, inclusiv salarizare, investiţii - dezvoltare, retehnologizare, mentenanţă şi reparaţii, exploatare - producţie, trading- furnizare.
Prin caietul de sarcini s-a solicitat modelarea unui număr de 78 de procese generice integrate dinspre zonele tehnico-operative până la nucleul financiar contabil şi de gestiune, cuprinzând aproximativ 1000 de activităţi/ tranzacţii. Din cele 78 de procese, 69 sunt generice oricărei societăţi standard, iar 9 sunt specifice unui producător de energie.
Evaluarea tehnico-economică a licitaţiei s-a efectuat după criteriul ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere tehnico-economic, din care criteriul financiar a reprezentat o pondere de 80%, iar cel tehnic, totalizând 20%, a cuprins 7 criterii tehnice: timpul de implementare "Societate standard", respectiv "Producător de energie", efortul solicitat beneficiarului în timpul implementării, numărul de tranzacţii preconfigurate respectiv dezvoltate în scopul implementării, efortul alocat pentru curăţarea şi migrarea datelor, respectiv cel alocat instruirii utilizatorilor.
Anterior deschiderii ofertelor din 15 ianuarie 2015, s-a solicitat din partea potenţialilor ofertanţi un număr de 22 de clarificări, totalizând 158 de întrebări privind documentaţia de atribuire a licitaţiei. Răspunsurile la aceste întrebări au fost publicate în SEAP ataşat anunţului de participare nr. 155643/19.11.2014.
Pe parcursul evaluării ofertelor depuse, comisia de evaluare a solicitat ofertanţilor un număr de 51 de clarificări. În urma unor cereri primite de la ofertanţi de prelungire a termenului de depunere a clarificărilor solicitate, pe baza principiului "tratamentului egal" şi înţelegând să arate flexibilitate, în dorinţa de a avea răspunsuri corecte şi complete privind ofertele tehnice şi financiare, comisia de evaluare a acordat timp suplimentar tuturor ofertanţilor pentru transmiterea acestor clarificări.
De asemenea, având în vedere atât complexitatea evaluării tehnico-financiare a ofertelor, cât şi volumul documentelor ofertelor depuse - circa 25.000 de file, autoritatea contractantă a prelungit termenul iniţial de evaluare o ofertelor de la 20.02.2015 la dată de 15.04.2015.
În cadrul evaluării ofertelor, comisia de evaluare a invitat 4 ofertanţi pentru a susţine sesiunea demo: 2 ofertanţi care au ofertat pe platforma ORACLE, respectiv SC Asseco SEE SRL şi Asocierea SC Romsoft Internaţional SRL - iQuest Tehnologies SRL şi 2 ofertanţi care au ofertat pe platforma SAP, respectiv Asocierea SC Information Business Consulting SRL - SC Electrica Soluziona SA şi Asocierea SC S& T România SRL-SC Eastsoft IT -SC Computer Sharing Bucureşti SRL, demonstraţii care s-au desfăşurat pe parcursul a două săptămâni.
"Prin implementarea noului sistem informatic, va creşte eficienţa procesului managerial - decizional prin obţinerea informaţiilor necesare, în timp real, la toate nivelurile: strategic, funcţional şi operaţional. Se vor implementa multiple forme de organizare a diviziunii muncii, a individualizării responsabilităţilor şi a efortului fiecărui centru de cost, conducând la instituirea unei discipline economico - financiare şi la tratarea unitară a fenomenelor. Va creşte eficienţa tuturor activităţilor din cadrul Hidroelectrica, cu prioritate a celor privind creşterea diversităţii serviciilor oferite, creşterea satisfacţiei clienţilor, îmbunătăţirea lanţului de gestionare a furnizorilor, reducerea erorilor şi îmbunătăţirea controlului intern. Proiectul este vital pentru Hidroelectrica din perspectiva listării la Bursă", a declarat av. dr. Remus Borza, reprezentantul administratorului judiciar al companiei..
Potrivit domniei sale, achiziţia acestui serviciu instituie noi standarde de preţuri în industria de profil. "În 2012, imediat după intrarea companiei în insolvenţă, am anulat o procedură care viza achiziţia unui sistem informatic tip ERP, motivat de împrejurarea că documentaţia de atribuire favoriza o companie abonată la contractele Hidroelectrica pe zona de IT şi preţul din punctul de vedere al administratorului judiciar era exagerat de mare, respectiv, 8,9 milioane euro fără TVA. După 2 ani de zile am reuşit achiziţionarea aceluiaşi pachet de servicii la un preţ de 5 ori mai mic decât cel avansat de Hidroelectrica în 2012. Preţul de 1,7 milioane euro reprezintă cel mai mic preţ cu care o instituţie publică, o companie publică sau privată a achiziţionat vreodată un astfel de serviciu", a comentat Remus Borza.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.04.2015, 14:55)
Foarte bine ca s-a achizitionat la un pret asa mic, ar fi fost bine daca era asa la toate companiile romanesti.
Acum atentie marita la costurile de mentenanta si la capacitatea de CONVERSIE a datelor pe alta solutie ERP, daca dupa 3 ani preturile de mentenanta vor sari in aer !!!