Volumul total de carburant vândut de MOL România, în primul semestru al acestui an, s-a diminuat cu 2,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea a fost cauzată parţial şi de faptul că, în primul semestru din 2008, portofoliul de produse al MOL România includea şi benzina cu plumb, aceasta fiind retrasă la 1 aprilie anul trecut. Fără această reducere a portofoliului, scăderea ar fi fost de numai 1,5%, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
În pofida contextului economic dificil, "MOL România" şi-a menţinut cota de piaţă aproximativ la acelaşi nivel din primul semestru 2008, respectiv 10,6%. Zsolt Szalay, Country Chairman "MOL România", a declarat: "Măsurile constante luate de managementul MOL pentru mărirea eficienţei activităţilor au avut ca rezultat un impact redus al crizei asupra companiei. Am reuşit să menţinem constant volumul total de carburant vândut şi să ne păstrăm aceeaşi cotă de piaţă, în condiţiile în care activităţile economice şi puterea de cumpărare s-au redus".
• Pe segmentul corporate, vânzările au scăzut cu 14,1%
Pe segmentul corporate, vânzările de carburanţi au scăzut cu 14,1% în semestrul I 2009 faţă de perioada similară din 2008. Zsolt Szalay a explicat: "Contextul actual şi înăsprirea condiţiilor de creditare au avut un efect semnificativ asupra companiilor care activează în domeniul construcţiilor, auto sau cel al transporturilor. Astfel, din cauza problemelor de finanţare, o parte dintre clienţii corporate au migrat către retail. Prin urmare, în primele şase luni din 2009, s-a înregistrat o scădere a cererii, în special în rândul clienţilor corporate".
Performanţele înregistrate de magazinele din cadrul benzinăriilor au fost mai puţin afectate în primul semestru al acestui an, înregistrând o scădere a vânzărilor (în RON) de doar 1,5% comparativ cu perioada similară din 2008.
• Au continuat investiţiile în benzinării
Şi în semestrul I al acestui an "MOL România" a continuat să investească în dezvoltarea reţelei de benzinării. Numărul acestora a crescut cu patru, ajungând, astfel, la 135. Concomitent, compania a început şi implementarea noului standard vizual, până la sfârşitul anului urmând a fi finalizate 10 benzinării.
Împreună cu Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (U.N.T.R.R.), compania va lansa, în perioada imediat următoare, un serviciu special destinat transportatorilor. Aceştia vor avea posibilitatea să descarce prin intermediul tachostaţiilor din benzinăriile MOL datele stocate în cardurile şoferilor şi tachografele digitale din dotarea autovehiculelor.
"MOL Group" a înregistrat, în prima jumătate a acestui an, venituri nete din vânzări de 6.097,8 milioane USD. EBITDA (profitul înainte de plata dobânzilor, taxelor şi impozitelor) a fost de 1.061,2 milioane USD, iar profitul operaţional a fost de 670 milioane USD. Astfel, faţă de prima jumătate a anului trecut, veniturile din vânzări au scăzut cu circa 41%, EBITDA cu 22% şi profitul operaţional cu 29%.