Retailerul german Metro a raportat o creştere de 2,5% a vânzărilor în Europa de Est în primul trimestru, la 3,8 miliarde de euro, menţionând că în România încasările au fost afectate de condiţiile macroeconomice dificile. Metro este prezent în România prin lanţurile de magazine Metro Cash & Carry şi Real.
Numărul magazinelor Metro Cash & Carry a urcat de la 26 la 30 de unităţi, în primul trimestru, iar cel al centrelor Real a stagnat la 25, se arată în raportul Metro privind rezultatele financiare din primele trei luni.
Vânzările din Europa de Est ale Metro Cash & Carry au crescut cu 2,9%, la 2,5 miliarde de euro. Evaluate în monedă locală, încasările din regiune au avansat cu 1,8%, menţionează raportul. "În timp ce în România evoluţia vânzărilor a rămas afectată de condiţiile macroeconomice dificile, în Rusia încasările au înregistrat o creştere de două cifre, în termeni comparabili", notează grupul german, citat de Mediafax.
În ceea ce priveşte lanţul de magazine Real, încasările din Europa de Est au scăzut cu 1,8%, la 700 de milioane de euro. În monedă locală, vânzările au coborât cu 2%. "Evoluţia încasărilor din România reflectă condiţiile macroeconomice în continuare dificile, dar şi baza mai solidă din anul trecut", se arată în raport.
Retailerul notează că atât la Metro Cash & Carry, cât şi la Real, performanţele au fost influenţate negativ de faptul că Paştele a fost sărbătorit mai târziu decât anul trecut.