Volumul vânzărilor de ciment ale grupului LafargeHolcim în România a scăzut cu 13,8% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul stagnării preţurilor din piaţă, în lei, potrivit datelor publicate miercuri de companie.
Pe ansamblul acestui an, LafargeHolcim anticipează că volumul vânzărilor de ciment pe piaţa românească va creşte cu până la 2%, potrivit News.ro.
LafargeHolcim, cel mai mare furnizor de materiale de construcţii în funcţie de vânzări la nivel mondial, a obţinut un profit net de 226 milioane de franci elveţieni în primul trimestru, faţă de pierderi de 107 milioane de franci înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările nete ale grupului au scăzut cu 7,1%, la 5,63 miliarde de franci elveţieni (5,68 miliarde dolari), dar în termeni comparabili au urcat cu 5,3%.
Grupul LafargeHolcim, cu sediul central în Jona, Elveţia, s-a format prin fuziunea companiilor Lafarge (Franţa) şi Holcim (Elveţia), finalizată în luna iulie a anului 2015.
Decizia Holcim şi Lafarge a fost ca în ţări precum România, Germania şi Ungaria să vândă în totalitate activele uneia dintre companii.
În România, activele Lafarge au fost preluate de producătorul irlandez de ciment CRH, tranzacţia fiind finalizată în luna august a anului 2016.
LafargeHolcim a păstrat activele Holcim, care includ două fabrici de ciment, în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti.