Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a efectuat, în trimestrul al patrulea al anului trecut, 1.110 controale la punc-tele de lucru de la 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, pentru a verifica dacă aceştia respectă Decizia nr.77/ 2009 de informare a utilizatorilor. Potrivit Autorităţii, în peste 90% dintre cazuri, aceştia respectau prevederile.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a efectuat la nivel naţional 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii "Orange" România, 282 la "Vodafone" România, 249 la "Cosmote Romanian Mobile Telecommunications", 82 la "Romtelecom", 46 la "Telemobil", 40 la "RCS&RDS", 32 la "UPC" România, opt la "New Com Telecomunicaţii", cinci la "Atlas Telecom Network Româ-nia", câte trei la "Euroweb" şi "Societatea Naţională de Radiocomunicaţii" şi câte unul la "Advanced Business Solutions International", "Canal S", "Combridge", "Connet Ro", "Datek Telecom", "Dial Telecom", "Digicom Systems", "Idilis", "Intersat", "Media Sat", "Net-Connect Internet", "Nevi Telecom", "Nextgen Communication", "Telcor Communications", "Thomas Hook Communications Romania", "Trans Tel Services" şi "Voxility". În urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de încălcări ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie în 88 de magazine.
"Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor să aleagă în cunoştinţă de cauză, să fie informaţi încă dinainte de semnarea contractului cu privire la condiţiile de furnizare a serviciilor pe care le achiziţionează. Controlul de la finele lui 2009 ne arată că operatorii s-au achitat în peste 90% din cazuri de obligaţiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor şi vom verifica dacă vor fi remediate în termenul stabilit de ANCOM", a declarat preşedintele Autorităţii, Cătălin Marinescu.