Săptămâna aceasta va debuta oficial campania electorală pentru alegerile locale. Din acest moment toţi candidaţii pentru posturile de pri-mari sau consilieri vor putea să-şi prezinte proiectele în mod legal. Cele mai aprinse dispute sunt în marile oraşe, Capitala dominând de departe întrecerea, în primul rând din punctul de vedere al interesului, dar şi din cel al resurselor, inclusiv financiare, aruncate în joc.
Pentru postul de Primar General al Bucureştiului şi-au depus candidaturile în mod oficial: Sorin Oprescu (candidat independent, susţinut de USL), Silviu Prigoană (Partidul Democrat Liberal), Vasile Horia Mocanu (Partidul Poporului - Dan Diaconescu), Anghel Iordănescu (Uniunea Naţională pentru Progresul României), George Becali (Partidul Noua Generaţie Creştin Democrat), Petre Popeangă (Partidul România Mare), Irinel Columbeanu (Partidul Popular şi al Protecţiei Sociale, Constantin Ionescu (Partidul Social Democrat al Muncitorilor), Petrică Dima (Partidul Socialist Român), Alexandru Vladu (Alianţa Partidul Popular European şi Democraţi Europeni), Constantin Cojocaru (Partidul Poporului - Legea Cojocaru), Vasile Lincu (Uniunea Ecologistă din România), Florin Dobrescu (Partidul "Totul pentru Ţară"), Ioan Ioniţă Teodosiu (Partidul Alianţa Socialistă), Nicuşor Dan (candidat independent). O simplă parcurgere a aces-tei liste demonstrează diversitatea candidaţilor, de la politicieni cunos-cuţi până la oameni care şi-au clădit un nume în fotbal şi iluştri anonimi. Şi pentru cele 6 sectoare lupta este la fel de aprigă, 92 de candidaţi înfruntându-se după cum urmează: 11 la Sectorul 1, 11 - Sectorul 2, 16 - Sectorul 3, 15 - Sectorul 4, 20 - Sectorul 5 şi 19 - sectorul 6.
Primele semnale, pentru că startul a fost deja furat, indică o campanie bazată mai mult pe ironie şi atacuri la adresa adversarului şi mai puţin pe proiecte concrete. Candidatul PDL, Silviu Prigoană are deja un slogan, afişat generos prin Capitală, care a stârnit zâmbete "Plici de-aici!". Cum lupta va fi una mai puţin convenţională, pe lângă mijloacele clasice de luptă, candidaţii vor recurge şi la alte platforme de comunicare, mai puţin folosite în campaniile trecute. Bătălia se anunţă crâncenă şi în mediul virtual, domenii de internet, cu numele candidaţilor sau doar cu anumite cuvinte din sloganurile acestora fiind deja rezervate.
Campania electorală în audiovizual va începe pe 11 mai şi se va încheia pe 7 iunie, la ora 24.00, iar candidaţii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale şi de dezbatere electorală difuzate de televiziuni şi radiouri, potrivit unei Decizii a CNA., nr. 195 din 24 aprilie 2012 privind principii şi reguli de des-făşurare, prin intermediul posturilor de radio şi de televiziune, a campaniei electorale din anul 2012 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale a fost publicată, miercuri, pe site-ul Consiliului Naţional al Audiovizualului. "Accesul candidaţilor este gratuit atât pe posturile publice, cât şi private. Posturile care doresc să se implice în campanie pot oferi accesul candidaţilor în emisiunile electorale şi în emisiunile de dezbatere electorală în condiţiile legii. De asemenea, în emisiuni informative vor fi difuzate informaţii privind activităţile de campanie, cât şi elemente privind tehnica votării şi sistemul electoral", a explicat Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Radiodifuzorii care vor reflecta campania electorală, ca urmare a solicitărilor primite de la competitorii electorali, au obligaţia să informeze cu privire la acest lucru CNA, până cel mai târziu pe 9 mai. În perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidaţi şi de reprezentanţi ai competitorilor electorali şi nici spoturi publicitare comerciale în care apar candidaţi sau reprezentanţi ai competitorilor electorali.
Spoturile electorale se difuzează gratuit şi nu constituie comunicare comercială audiovizuală. Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de competitorii electorali. Cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală; invitarea sau prezentarea în emisiuni şi dezbateri electorale a candidaţilor şi a reprezentanţilor competitorilor electorali; comentarii privind desfăşurarea campaniei electorale, precum şi cele privind competitorii electorali.
De asemenea, în ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de închiderea votării; co-mentarii referitoare la competitorii electorali; îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali. Este evi-dent că multe din aceste prevederi vor fi încălcate, cazul OTV - CNA, fiind o mărturie în acest sens.