Înmatriculările de autoturisme "Renault" şi "Dacia" în Germania au scăzut, anul trecut, cu 32%, la 153.555 de unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 23,4%, la 2,9 milioane de maşini, potrivit datelor publicate de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, citat de Mediafax.
Doar patru din cele 32 de mărci analizate au avut evoluţie pozitivă, anul trecut, respectiv "Land Rover", "Jaguar", "Porsche" şi "BMW"-Mini. Vânzările auto din 2009, la care sunt raportate cele de anul trecut, au fost influenţate pozitiv de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german. Germania a fost, în 2009, principala destinaţie de export pentru "Dacia", cu 84.708 unităţi vândute. "Renault" a avut, cumulat cu "Dacia", o cotă de piaţă de 5,3% şi s-a situat pe poziţia a şaptea, în urma "Volkswagen" (21%), "Mercedes" (9,6%), "BMW"-Mini (9,1%), "Opel" (8%), "Audi" (7,8%) şi "Ford" (6,8%). În decembrie 2010, vânzările "Renault"-"Dacia" au avansat cu 15%, la 12.241 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 5,3%. Înmatriculările din Germania au avansat cu 6,9%, la 230.371 unităţi. Cote de piaţă peste cea a grupului "Renault" au avut, în aceeaşi perioadă, "Volkswagen" (18,7%), "Opel" (10,4%), "BMW"-Mini (10,2%), "Audi" (9%), "Mercedes" (8,1%) şi "Ford" (5,7%).