Grupul german Rewe a dezvoltat în România prin intermediul diviziilor Billa, Penny, XXL şi Selgros mai multe reţele de retail cu un total de peste 75 de magazine şi investiţii cumulate de aproximativ 400 milioane euro.
Nemţii de la Rewe au intrat pentru prima oară în România în 1999 când a avut loc deschiderea primului supermagazin Billa în Bucureşti. În anul 2001, Rewe a adus în ţară lanţul de magazine de bunuri de larg consum Selgros Cash&Carry prin deschiderea primului magazin în Braşov, unde se află şi sediul administraţiei centrale. Tot atunci a fost inaugurat şi primul magazin XXL Mega Discount din ţară, iar în 2005 a apărut şi conceptul Penny Market.
Diviziile Rewe în România au contribuit, în 2006, cu 25% la totalul vânzărilor de 3,84 miliarde euro înregistrat pe piaţa est europeană, potrivit rapoartelor financiare afişate de Rewe.
Rewe operează în România şi lanţul de magazine Selgros Cash&Carry care a necesitat o investiţie totală de aproximativ 240 milioane euro. Selgros Cash&Carry România are în prezent 16 centre comerciale în Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Târgu Mureş, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timişoara, Craiova, Bacău, Galaţi, Suceava, Iaşi şi Constanţa, investiţia medie pentru un magazin fiind de 15 milioane de euro, iar suprafaţa aproximativă de vânzare de 10.000 metri pătraţi. Selgros Cash&Carry România a obţinut anul trecut un profit de aproape 101 milioane lei, la o cifră de afaceri de peste 2,15 miliarde lei.
Compania Rewe Romania, care face parte din grupul german de retail Rewe, operează în ţară 32 de magazine Penny Market şi cinci unităţi Penny Market XXL, prin investiţii de aproximativ 55 milioane euro. Investiţia medie pe magazin variază între 1,2 şi 1,5 milioane de euro. Magazinul Penny Market are o suprafaţăa standard de vânzare de 750 de metri pătraţi şi un sortiment de 1.400 de articole. Expansiunea companiei vizează întreaga ţară, în oraşe de peste 20.000 de locuitori. Reprezentanţii companiei anunţau anul trecut investiţii de 180-200 milioane de euro până în 2011, în terenuri, clădiri, echipamente, iar pe termen lung, vizează o reţea de 150-200 de magazine în România.
Billa România, divizie a grupului german de retail Rewe, a inaugurat primul magazin de pe piaţa românească în 1999, iar în prezent operează o reţea de 25 de unitaţi cu o suprafaţă totală de peste 40.000 metri pătraţi. Compania a inaugurat în 2006 patru magazine prin investiţii de peste 20 milioane euro şi va continua şi anul acesta planurile de expansiune la noi în ţară prin inaugurarea a patru magazine noi, cu o suprafaţă de aproximativ 500 metri pătraţi fiecare. Anul viitor Billa plănieşte să inaugureze zece magazine noi cu o suprafaţă extinsă de până la 2.000 metri pătraţi, fiecare. Printre oraşele vizate se numără Bucureşti, Slatina, Cluj, Sibiu şi altele.